Сретение Господне: Что поется в этот день в храме?

Текст  службы Сретения Господня. Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника.

На Велицей вечерни,
Б
лажен муж: 1-й антифон.

На Господи воззвах, поем стихиры на 8, глас 1-й самогласны:
[Германа патриарха:]

Глаголи Симеоне, Кого нося на руку в церкви радуешися? Кому зовеши и вопиеши: ныне свободихся, видех бо Спаса моего: Сей есть от Девы рождейся: Сей есть от Бога Бог Слово, воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся. [Трижды.]

Приими, Симеоне, Егоже под мраком Моисей законополагающа, провиде в Синаи, Младенца бывша, закону повинующася: Сей есть законом глаголавый, Сей есть во пророцех реченный: воплотивыйся нас ради, и спасый человека, Тому поклонимся. [Трижды.]

Приидем и мы, песньми божественными Христа усрящем, и приимем Его, Егоже спасение Симеон виде, Сей есть, Егоже Давид провозвести, Сей есть во пророцех глаголавый: воплотивыйся нас ради, и законом вещавый, Тому поклонимся. [Дважды.]

Слава, и ныне, глас 6.

[Иоанна монаха:] Да отверзется дверь небесная днесь: безначальное бо Слово Отчее, начало приим под леты, не отступль Своего Божества, от Девы яко Младенец четыредесятодневен, Материю вольне приносится в церковь законную: и Сего на руки приемлет старец, отпусти зовый раба Владыко: ибо очи мои видеста спасение Твое. Пришедый в мир спасти род человечь, Господи слава Тебе.

Вход. Прокимен дне: и чтения 3.

Исхода чтение. [Главы 12 и 13.]

Глагола Господь к Моисею в день он, воньже изведе сыны Израилевы от земли Египетския, глаголяй: Освяти Мне всякаго первенца перворожденнаго, разверзающаго ложесна в сынех Израилевых. И иде Моисей, и собра вся люди, и рече: Помните день сей, воньже изыдосте от земли Египетския, из дому работы. рукою бо крепкою Господь изведе нас оттуду: И сохраните закон Его. И будет, аще яко аще введет вас Бог в землю Хананейску, имже образом клятся отцем твоим. И отлучиши всякаго первороднаго, разверзающаго ложесна, мужеск пол Господу. И будет, яко аще вопросит тя по сих сын твой, глаголя: что сие? и речеши ему: яко рукою крепкою изведе нас Господь от земли Египетския, из дому работы. Егда бо ожесточи фараона не отпустити нас, поби Господь вся первородныя в земли Египетстей, от первородных человеческих, даже до первородных скотских. Сего ради аз жертву Господу приношу: всякаго отверзающаго ложесна, мужеска полу, и всякаго первороднаго сынов моих избавлю. И будет в знамение непоколебимо пред очима твоима. Яко тако рече Господь Бог Вседержитель: яко перворожденная сынов твоих даси Мне. И будет, всяк иже аще родит отроча мужеск пол, в день осмый обрежете ему плоть крайнюю его: И тридесять и три дни не внидет во святилище Божие ко священнику, дондеже исполнятся дние очищения. И по сих принесеши Господу агня единолетно, непорочно, во всесожжение, и птенца голубина, или горличищна, при дверех скинии свидения, ко святителю. Или вместо сих принесеши пред Господем два птенца голубина, или два горличища, и помолится о нем священник. Яко воздаяние воздающии сии Мне суть, от всех сынов Израилевых, и приях их, И освятих я Мне, вместо первородных Египетских, воньже день поразих всякаго первенца в земли Египетстей, от человека до скота: рече Бог Вышний Святый Израилев.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 6.]

Бысть в лето, в неже умре Озиа царь, видех Господа седяща на престоле высоце, и превознесенне, и исполнь дом славы Его. И серафими стояху окрест Его, шесть крил единому, и шесть крил другому. И двема убо покрываху лица своя, двема же покрываху ноги своя, и двема летаху. И взываху друг ко другу, и глаголаху: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф, исполнь вся земля славы Его. И взятся наддверие от гласа имже вопияху, и дом исполнися дыма. И рех: о окаянный аз! Яко умилихся, яко человек сый, и нечисты устне имея, посреде людей нечистая устна имущих аз живу: и Царя Господа Саваофа видех очима моима. И послан бысть ко мне един от серафимов, и в руце своей имяше угль огненный, егоже клещами взят от жертвенника. И прикоснуся устом моим, и рече: се прикоснуся сие устнам твоим, и отымет беззакония твоя, и грехи твоя очистит. И слышах глас Господа глаголющаго: кого послю, и кто пойдет к людем сим? И рекох: се аз есмь, посли мя. И рече: иди, и рцы людем сим: слухом услышите, и не уразумеете, и видяще узрите, и не увидите. Одебеле бо сердце людей сих, и ушима своима тяжко слышаша, и очи своя смежиша, да не како увидят очима, и ушима услышат, и сердцем уразумеют, и обратятся, и исцелю я. И рекох: доколе, Господи? И рече: дондеже аще запустеют гради, от еже не пожити: и доми, от еже не быти человеком, и земля оставлена будет пуста. И по сих продолжит Бог человеки, и умножатся оставльшиися на земли.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 19.]

Се Господь седит на облаце легце, и приидет во Египет, и сотрясутся рукотворенная Египетская от лица Его: и сердце их умалится в них. И смятется дух их в них, и совет их разорит. И предаст Египта в руки господей, зане сия глаголет Господь Владыка Святый Саваоф: Пиют египтяпе воду яже при мори, Река же оскудеет и изсхнет. Сия глаголет Господь: где суть ныне премудрии твои? да возвестят ти, и да рекут тебе, что совеща Господь Саваоф на Египта. В день он будут египтяне в страсе и трепете, от лица руки Господа Саваофа, юже Он возложит на них. И будет олтарь Господень в стране Египетстей, и столп в пределех его Господеви. И будет в знамение в веки Господу Саваофу, в стране Египетстей: яко воззовут ко Господу, и послет им Господь человека, иже спасет их. И ведом будет Господь египтяном, и познают египтяне Господа в день он, и сотворят жертву и дар, и помолятся, и воздадят обеты своя Господеви.

На литии стихиры самогласны, глас 1. [Анатолиа:]

Ветхий деньми, Иже закон древле в Синаи дал Моисею, днесь Младенец видится, и по закону, яко закона Творец, закон исполняя, во храм приносится, и старцу дается. Прием же Сего Симеон праведный, и обещаний сбытие видев совершаемое, радостно вопияше: видеша очи мои, еже от века таинство сокровенное, напоследок дний сих явльшееся, свет разоряя неверных языков омрачение, и славу дая новоизбранну Израилю. Темже отпусти раба Твоего от соуз сея плоти, к нестареемому и чудному некончаемому животу, подая мирови велию милость.

[Иоанна монаха:] Днесь древле Моисею в Синаи закон подавый, законным повинуется велением, нас ради яко милосерд по нам быв. Ныне Чистый Бог, яко Отроча Свято, ложесна разверз Чистыя, Себе Самому яко Бог приносится, законныя клятвы свобождая, и просвещая души наша.

Глас 2.

[Андреа Пирра:] Емуже вышнии служителие с трепетом молятся, долу ныне Симеон вещными руками прием, Бога человеком соединитися проповеда, и Человека небесна Бога видяй, отлучаяся сущих на земли радостно взываше: Иже во тьме сущим невечерний свет открываяй, Господи слава Тебе.

[Германово:] Днесь Симеон на руки Господа славы подъемлет, Егоже под мраком первее Моисей виде, на горе Синайстей скрижали дающа ему: Сей есть, Иже во пророцех глаголяй, и закона Творец. Сей есть, Егоже Давид возвещает: Иже всем страшный, имеяй велию и богатую милость.

Священнаго священная Дева принесе во святилище святителю, простер же руце Симеон прият Сего радуяся, и возопи: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром, Господи.

Зиждитель небесе и земли на руках ношашеся, святым Симеоном старцем днесь: той бо Духом Святым глаголаше: ныне свободихся, видех бо Спаса моего.

[Анатолиа:] Днесь Симеон старец во храм входит, радуяся духом, Законодавца Моисеева, и исполнителя закона на руки восприяти. Он убо мраком и гласом неявленным боговидец сподобися быти, покровенным лицем евреев неверная сердца изобличи: сей же первовечное Слово Отчее воплощенное понесе, и языком откры свет, Крест и Воскресение: и Анна пророчица показася, Спаса Избавителя Израилю проповедающи. Тому возопиим Христу Богу нашему: Богородицы ради помилуй нас.

Слава, глас 5.

[Андреа Критскаго:] Испытайте Писания, якоже рече во Евангелиих Христос Бог наш: в них бо обретаем Того раждаема, и пеленами повиваема, в яслех полагаема, и млеком питаема, обрезание приемлюща, и Симеоном носима, не мнением, ни привидением, но истиною мирови явльшася. К Немуже возопиим: превечный Боже, слава Тебе.

И ныне, глас тойже.

[Германово:] Ветхий деньми младенствовав плотию, Материю Девою в церковь приносится, Своего закона исполняя обещание. Егоже Симеон приим глаголаше: ныне отпущаеши с миром, по глаголу Твоему, раба Твоего: видеша бо очи мои спасение Твое Святый.

На стиховне стихиры, глас 7.
[Космы монаха:]

Украси твой чертог, Сионе, и подыми Царя Христа, целуй Марию, Небесную Дверь: Та бо престол Херувимский явися, Та носит Царя Славы. Облак света есть Дева, носящи на руках Сына прежде денницы, Егоже приемь Симеон на руки своя, проповедуя людям Владыку Сего быти живота и смерти и Спаса миру.

Стих: Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром.

Возсиявшаго прежде век от Отца, напоследок же от ложесн Девических носящи в церковь неискусобрачная Мати, в Синайстей горе Законоположившаго, повелению законному повинующася принесе святителю старцу и праведнику, Христа Господа видети обещанна. Егоже приемь Симеон на руки своя, возрадовася, вопия: Бог есть Сей, Отцу Соприсносущный, Избавитель душ наших.

Стих: Свет во откровение языков и славу людей Твоих Израиля.

Носимаго на колеснице Херувимстей и Певаемаго в песнех Серафимских носящи на руку Богородица Мариа, неискусобрачно из Нея Воплощшагося, Законодавца, закона исполняюща чин, подаяше рукам старца иерея. Живот же носяй живота прошаше разрешения, глаголя: Владыко, ныне отпусти мя возвестити Адаму, яко видех непреложна Отроча, Бога Превечнаго и Спаса мира.

Слава, и ныне, глас 8. Андреа Критскаго:

Иже на Херувимех носимый и певаемый от Серафим, днесь в Божественное святилище по закону приносим, на старческих, яко на престоле седит руках и от Иосифа приемлет дары Боголепно, яко супруг горличищ, нескверную Церковь и от язык новоизбранныя люди, голуби на же два птенца, яко Начальник Ветхаго же и Новаго. Еже к Нему обещания Симеон конец прием, благословя Деву Марию Богородицу, страстей образы, Иже из Нея, провозгласи и от Него прошаше отпущения, вопия: ныне отпусти мя, Владыко, якоже прежде возвести ми, яко видех Тя, Первовечнаго Света и Спаса Господа христоименитым людем.

Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое и по Отче наш: На благословении хлебов тропарь праздника трижды


Тропарь, глас 1:

Радуйся благодатная Богородице Дево, из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, просвещаяй сущия во тьме: веселися и ты старче праведный, приемый во объятия Свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.

На Утрени

На Бог Господь, тропарь праздника, трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 1. Самоподобен:

Лик ангельский да удивится чудеси: земнии же гласы возопием пение, зряще неизреченное Божие снизхождение: Егоже бо трепещут небесныя силы, ныне старчи объемлют руце Единаго Человеколюбца.

Слава, и ныне, тойже.

По 2-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Л
ик ангельский:

Сый со Отцем на престоле святем, пришед на землю от Девы родися, и Младенец бысть леты сый неописан, Егоже приим Симеон на руки, радуяся глаголаше: ныне отпущаеши Щедре, возвеселив раба Твоего.

Слава, и ныне, тойже.

По полиелеи седален, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

Младенствуеши мене ради, Ветхий деньми: чищением приобщаешися, чистейший Боже, да плоть увериши мне юже от Девы. И сим Симеон поучаяся, позна Тя Бога явльшагося плотию. И яко жизнь лобзаше, и радуяся старчески взываше: отпусти мене, Тебе бо видех Живота всяческих.

Слава, и ныне, тойже:

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Помяну имя Твое во всяком роде и роде. Стих: Отрыгну сердце мое слово благо.

Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых Его:

Евангелие Луки, зачало 8. [Лк. 2, 25 – 32.]

Бе человек во Иерусалиме, eмуже имя Симеон: и человек сей праведен и благочестив, чая утехи Израилевы: и Дух бе Свят в нем.

Тогда был в Иерусалиме человек, именем Симеон. Он был муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святый был на нем.

И бе eму обещано Духом Святым, не видети смерти, прежде даже не видит Христа Господня.

Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня.

И прииде духом в церковь. И eгда введоста родитeля Oтроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем,

И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд,

И той прием Eго на руку своeю, и благослови Бога, и рече:

Он взял Его на руки, благословил Бога и сказал:

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром:

Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром,

Яко видесте oчи мои спасение Твое,

Ибо видели очи мои спасение Твое,

Eже eси уготовал пред лицем всех людей:

Которое Ты уготовал пред лицем всех народов,

Свет во откровение языком, и славу людей Твоих Израиля.

Свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Да отверзется дверь небесная днесь: безначальное бо Слово Отчее, начало приим под леты, не отступль Своего Божества, от Девы яко Младенец четыредесятодневен, Материю вольне приносится в церковь законную: и Сего на руки приемлет старец, отпусти зовый раба Владыко: ибо очи мои видеста спасение Твое. Пришедый в мир спасти род человечь, Господи слава Тебе.

Канон, глас 3. Егоже краестрочие: Христа радостне старец объемлет.
Творение господина Космы. Ирмосы по дважды, тропари на 12:

Песнь 1.

Ирмос: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися.

Да каплют воду облацы, Солнце бо на облаце легце носимо настало есть, на нетленную руку, Христос в церкви, яко Младенец. Темже вернии возопиим: поим Господеви, славно бо прославися.

Крепитеся руце Симеони старостию ослабленнии, лыста же претружденная старча, правобыстро движитася Христу на сретение, лик со безплотными составльше, поим Господеви, славно бо прославися.

Разумом простертая небеса веселитеся, и радуйся земле: из пребожественных бо недр хитрец прошед Христос, Материю Девою Богу Отцу приносится Младенец, Иже прежде всех: славно бо прославися.

Катавасиа, ирмос тойже.

Песнь 3.

Ирмос: Утверждение на Тя надеющихся, утверди Господи Церковь, юже стяжал еси честною Твоею кровию.

Перворожден из Отца прежде век, перворожден Младенец из Девы Нетленныя, Адаму руку простирая явися.

Младоумна бывша прелестию первозданнаго, паки исправляяй Бог Слово, младенствовав явися.

Земли исчадие, паки потекшее в ню, Божества сообразное естество Зиждитель, яко непреложне, младенствовав яви.

Седален, глас 4.
Подобен: У
дивися Иосиф:

На горе Синайстей древле виде Моисей задняя Божия, и тонкий Божественный глас сподобися во мраце же и вихре слышати: ныне же Симеон воплощеннаго Бога, непреложне нас ради, на руки прият, и радостно тщашеся ити от сущих зде к животу вечному. Темже вопияше: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко.

Слава, и ныне, тойже.

Песнь 4.

Ирмос: Покрыла есть небеса добродетель Твоя Христе, из Кивота бо прошед, Святыни Твоея нетленныя Матере, в храме славы Твоея явился еси, яко Младенец руконосимь: и исполнишася вся Твоего хваления.

Радуйся Симеоне, неизреченных таинниче, Богородица вопияше, о Немже от Святаго древле известися тебе Духа, младенствовавшаго Слова Христа на руки приими, зовый Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

На Негоже уповал еси Симеоне, возраст детищный радуяся подыми Христа, Израиля Божественнаго утешение, закона Творца и Владыку, исполняющаго закона чин, зовый ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Видя Симеон Слово Безначальное, с плотию яко на престоле херувимстем Девою носимо, Виновнаго еже быти всяческих, яко Младенцу дивяся вопияше Ему: исполнишася вся Твоего хваления.

Песнь 5.

Ирмос: Яко виде Исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, о окаянный вопияше аз: провидех бо воплощаема Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Разумев Божественный старец проявленную древле пророку славу, руками Слово зря Матерними держимо: о радуйся вопияше Чистая, яко престол бо держиши Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Поклонься старец, и стопам Божественне прикоснувся Неискусобрачныя и Богоматере: Огнь рече носиши Чистая, Младенца боюся объяти Бога, Света невечерня, и миром владычествующа.

Очищается Исаиа от серафима угль прием, старец вопияше Богоматери: Ты якоже клещами руками просвещаеши мя, подавши Егоже носиши, Света невечерня, и миром владычествующа.

Песнь 6.

Ирмос: Возопи к Тебе видев старец очима спасение, еже людем прииде от Бога: Христе Ты Бог мой.

Сиону Ты камень возложился еси, непокоривым претыкание, и соблазна камень: нерушимое верных спасение.

Известне нося начертание, иже прежде век Тя израстившаго, земных за милосердие ныне немощию обложися.

Сыну Вышняго, Сыну Девы, Богу Отрочати бывшему, поклоншася Тебе ныне отпусти с миром.

Кондак, глас 1:

Утробу Девичу освятивый рождеством Твоим, и руце Симеони благословивый, якоже подобаше предварив, и ныне спасл еси нас Христе Боже: но умири во бранех жительство, и укрепи верныя люди Твоя, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.

Икос: К Богородице притецем, хотящии Сына Ея видети, к Симеону носима, Егоже с небесе безплотнии видяще, дивляхуся глаголюще: чудная зрим ныне и преславная, непостижимая, несказанная. Иже бо Адама создавый, носится яко Младенец: Невместимый вмещается на руках старчих: Иже в недрех неописанных сый Отца Своего, волею описуется плотию, а не Божеством, Един Человеколюбец.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе во огни оросившаго отроки богословившия, и в Деву нетленну всельшагося, Бога Слова поим, благочестно поюще: благословен Бог отец наших.

Адаму известити хотяй иду, во аде живущу, и Еве принести благовестие, Симеон вопияше, со пророки ликуя: благословен Бог отец наших.

Рода земна избавляяй Бог, даже до ада приидет: пленным же подаст всем оставление, и прозрение слепым, яко и немым вопити: благословен Бог отец наших.

И Твое сердце нетленная, оружие пройдет, Симеон Богородице провозгласи, на кресте зрящи Твоего Сына, Емуже вопием: благословен Бог отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, благочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Людие Израилевы, Твою славу Еммануила, зряще Отроча из Девы, пред лицем Божественнаго ковчега ныне ликуйте: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Се Симеон вопияше, пререкаемое знамение Сей будет, Бог сый Отроча. Сему вернии возопиим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Живот сый, Сей будет падение непокоривым, младенствовав Бог Слово, яко востание всем верою поющим: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.

Припевы на девятой песни.

Богородице Дево, упование христианом, покрый, соблюди и спаси на Тя уповающих.

Богородице Дево, миру благая помощнице, покрый и соблюди от всякия нужды и печали.

Богоносе Симеоне, прииди подыми Христа, Егоже роди Дева Чистая Мариа.

Объемлет руками старец Симеон Содетеля закона, и Владыку всяческих.

Не старец Мене держит, но Аз держу его: той бо от Мене отпущения просит.

Клеще таинственная, како угль носиши? Како питаеши Питающаго вся.

О дщи Фануилева! Прииди стани с нами, и благодари Христа Спаса Сына Божия.

Анна целомудренная провещает страшная, исповедающи Христа, Творца небу и земли.

Непостижимо есть содеянное о Тебе ангелом и человеком, Мати Дево Чистая.

Чистая голубица, нескверная агница, Агнца и Пастыря приносит в церковь.

О Христе всех Царю! Победы на враги верным рабом Твоим даруй.

О Христе всех Царю! Подаждь ми слезы теплы, да плачу мою душу, юже зле погубих.

Вместо Слава:

Трисиятельное и Триипостасное Божество благочестно да похвалим.

Вместо И ныне:

О Девице Марие! Просвети мою душу, помраченную люте житейскими сластьми.

Ведомо да будет, яко два сущия припевы в начале, припеваем ко ирмосу. Таже к коемуждо тропарю припеваем по 4 припевы. И по совершении 14 припевов с тропари, к катавасии поем оба лика вкупе припев 1-й: Богородице Дево, упование христианом:

Песнь 9.

Ирмос: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол, ложесна разверзая, свят Богу. Тем перворожденное Слово Отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем.

Иже древним новорожденных горличищ супруг, двоица же бяше птенцев, в нихже место божественный старец, и целомудренная Анна пророчица, от Девы Рожденному, и Сыну Единородному Отчу, в церковь приносиму, служат величающе.

Воздал еси мне, вопияше Симеон, спасения Твоего Христе радование, восприими Твоего служителя, сению претружденнаго, новая благодати священнопроповедника тайнаго, во хвалении величающа.

Священнолепно исповедашеся Анна прорицающи, целомудренная и преподобная, и старица Владыце, в церкви явственно: Богородицу же проповедающи всем сущим величаше.

Светилен самоподобен:

Духом во святилищи представ старец, на руки восприят закона Владыку, вопия: ныне соуз мя плотских разреши, якоже рекл еси, с миром: видех бо очима откровение языков, и Израилю спасение. [Трижды.]

На хвалитех стихиры на 4, глас 4.
Подобен: Д
ал еси знамение:

Закон иже в Писании, исполняя Человеколюбец, в церковь ныне приносится, и Сего приемлет старыми руками Симеон старец, ныне отпущаеши мя вопия, ко оному блаженству: видех бо Тя днесь плотию мертвенною обложеннаго, животом господьствующа, и смертию владычествующа. [Дважды.]

Свет во откровение языков, явился еси Господи, на облаце седя легце, Солнце правды, закона сеновное исполняя, и начало изъявляя новыя благодати. Тем Тя видев Симеон взываше: из истления мя разреши, яко видех Тя днесь.

Недр Родителя не отлучься Божеством, воплощься якоже изволил еси, объятиями держимь Приснодевы: на руки подался еси Богоприимца Симеона, рукою Твоею держай всяческая. Темже ныне отпущаеши мя, радостно взываше, в мире раба Твоего, яко видех Тя Владыко.

Слава, и ныне, глас 6. Германово:

На руках старческих во днешний день, яко на колеснице херувимстей, восклонитися благоизволивый Христе Боже, и нас поющих Тя, страстей мучительства призываемый избави, и спаси яко Человеколюбец.

Славословие великое. По Трисвятом ектении, тропарь праздника и отпуст, и час 1-й. На 1-м часе тропарь праздника. По Отче наш, кондак праздника, и прочее, и совершенный отпуст.


На Литургии:

Блажeнна от канона праздника, песнь 3-я и 6-я. Входное: Сказа Господь спасение Свое, пред языки откры правду Свою. Таже тропарь праздника. Слава, и ныне, кондак.

Прокимен, песнь Богородицы, глас 3: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение рабы Своея, се бо от ныне ублажат Мя вси роди.

Апостол ко Eвреeм, зачало 316. [Евр. 7, 7 – 17.]

Братие, без всякаго же прекословия меншее от болшаго благословляется.

Братья, без всякого же прекословия меньший благословляется большим.

И зде убо десятины человецы умирающии приемлют: тамо же свидетелствуемый, яко жив eсть.

И здесь десятины берут человеки смертные, а там – имеющий о себе свидетельство, что он живет.

И да сице реку, Авраамом и Левий, приемляй десятины, десятины дал eсть:

И, так сказать, сам Левий, принимающий десятины, в лице Авраама дал десятину:

Eще бо в чреслех oтчиих бяше, eгда срете eго Мелхиседек.

Ибо он был еще в чреслах отца, когда Мелхиседек встретил его.

Аще убо совершенство левитским священством было, людие бо на нем взаконени быша: кая eще потреба по чину Мелхиседекову иному востати священнику, а не по чину Ааронову глаголатися?

Итак, если бы совершенство достигалось посредством левитского священства, – ибо с ним сопряжен закон народа, – то какая бы еще нужда была восставать иному священнику по чину Мелхиседека, а не по чину Аарона именоваться?

Прелагаему бо священству, по нужди и закону пременение бывает.

Потому что с переменою священства необходимо быть перемене и закона.

О Немже бо глаголются сия, колену иному причастися, от негоже никтоже приступи ко oлтарю:

Ибо Тот, о Котором говорится сие, принадлежал к иному колену, из которого никто не приступал к жертвеннику.

Яве бо, яко от колена Иудова возсия Господь наш, о немже колене Моисей о священстве ничесоже глагола.

Ибо известно, что Господь наш воссиял из колена Иудина, о котором Моисей ничего не сказал относительно священства.

И лишше eще яве eсть, яко по подобию Мелхиседекову востает Священник ин,

И это еще яснее видно из того, что по подобию Мелхиседека восстает Священник иной,

Иже не по закону заповеди плотския бысть, но по силе живота неразрушаемаго.

Который таков не по закону заповеди плотской, но по силе жизни непрестающей.

Свидетелствует бо, яко Ты eси священник во век по чину Мелхиседекову.

Ибо засвидетельствовано: Ты священник вовек по чину Мелхиседека.

Аллилуиа, глас 8: Ныне отпущаеши раба Твоего Владыко, по глаголу Твоему с миром. Стих: Свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Евангелие Луки, зачало 7. [Лк. 2, 22 – 40.]

Егда исполнишася дние очищения eю, по закону Моисеову, вознесоста Eго во Иерусалим, поставити Eго пред Господем,

Когда исполнились дни очищения их по закону Моисееву, принесли Его в Иерусалим, чтобы представить пред Господа,

Якоже eсть писано в законе Господни. яко всяк младенец мужеска полу, разверзая ложесна, свято Господеви наречется:

Как предписано в законе Господнем, чтобы всякий младенец мужеского пола, разверзающий ложесна, был посвящен Господу,

И eже дати жертву, по реченному в законе Господни, два горличища или два птeнца голубина.

И чтобы принести в жертву, по реченному в законе Господнем, две горлицы или двух птенцов голубиных.

И се бе человек во Иерусалиме, eмуже имя Симеон: и человек сей праведен и благочестив, чая утехи Израилевы: и Дух бе Свят в нем.

Тогда был в Иерусалиме человек, именем Симеон. Он был муж праведный и благочестивый, чающий утешения Израилева; и Дух Святый был на нем.

И бе eму обещано Духом Святым, не видети смерти, прежде даже не видит Христа Господня.

Ему было предсказано Духом Святым, что он не увидит смерти, доколе не увидит Христа Господня.

И прииде духом в церковь. И eгда введоста родитeля Oтроча Иисуса, сотворити има по обычаю законному о Нем,

И пришел он по вдохновению в храм. И, когда родители принесли Младенца Иисуса, чтобы совершить над Ним законный обряд,

И той прием Eго на руку своeю, и благослови Бога, и рече:

Он взял Его на руки, благословил Бога и сказал:

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром:

Ныне отпускаешь раба Твоего, Владыко, по слову Твоему, с миром,

Яко видесте oчи мои спасение Твое,

Ибо видели очи мои спасение Твое,

Eже eси уготовал пред лицем всех людей:

Которое Ты уготовал пред лицем всех народов,

Свет во откровение языком, и славу людей Твоих Израиля.

Свет к просвещению язычников и славу народа Твоего Израиля.

И бе Иосиф и Мати Eго чудящася о глаголемых о Нем.

Иосиф же и Матерь Его дивились сказанному о Нем.

И благослови я Симеон, и рече к Марии Матери Eго: се лежит Сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо:

И благословил их Симеон и сказал Марии, Матери Его: се, лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, –

И Тебе же Самой душу пройдет оружие. яко да открыются от многих сердец помышлeния.

И Тебе Самой оружие пройдет душу, – да откроются помышления многих сердец.

И бе Анна пророчица, дщи Фануилева, от колена Асирова: сия заматоревши во днех мнозех, живши с мужем седмь лет от девства своего:

Тут была также Анна пророчица, дочь Фануилова, от колена Асирова, достигшая глубокой старости, прожив с мужем от девства своего семь лет,

И та вдова яко лет oсмьдесят и четыре, яже не отхождаше от церкве, постом и молитвами служащи день и нощь.

Вдова лет восьмидесяти четырех, которая не отходила от храма, постом и молитвою служа Богу день и ночь.

И та в той час приставши исповедашеся Господеви, и глаголаше о Нем всем чающим избавления во Иерусалиме.

И она в то время, подойдя, славила Господа и говорила о Нем всем, ожидавшим избавления в Иерусалиме.

И яко скончашася вся по закону Господню, возвратишася в Галилею, во град свой Назарет.

И когда они совершили всё по закону Господню, возвратились в Галилею, в город свой Назарет.

Oтроча же растяше и крепляшеся духом, исполняяся премудрости: и благодать Божия бе на Нем.

Младенец же возрастал и укреплялся духом, исполняясь премудрости, и благодать Божия была на Нем.

Причастен: Чашу спасения прииму, и имя Господне призову.

Поскольку вы здесь…

… у нас есть небольшая просьба. Все больше людей читают портал "Православие и мир", но средств для работы редакции очень мало. В отличие от многих СМИ, мы не делаем платную подписку. Мы убеждены в том, что проповедовать Христа за деньги нельзя.

Но. Правмир — это ежедневные статьи, собственная новостная служба, это еженедельная стенгазета для храмов, это лекторий, собственные фото и видео, это редакторы, корректоры, хостинг и серверы, это ЧЕТЫРЕ издания Pravmir.ru, Neinvalid.ru, Matrony.ru, Pravmir.com. Так что вы можете понять, почему мы просим вашей помощи.

Например, 50 рублей в месяц – это много или мало? Чашка кофе? Для семейного бюджета – немного. Для Правмира – много.

Если каждый, кто читает Правмир, подпишется на 50 руб. в месяц, то сделает огромный вклад в возможность нести слово о Христе, о православии, о смысле и жизни, о семье и обществе.

Дорогие друзья!

Сегодня мы работаем благодаря вашей помощи – благодаря тем средствам, которые жертвуют наши дорогие читатели.

Помогите нам работать дальше!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: