Введение во храм Пресвятой Богородицы: богослужения, что поется в этот день в храме?

Введение во храм Пресвятой Богородицы: богослужения, что поется в этот день в храме?

Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника.

Текст службы Введения во храм Пресвятой Богородицы

На Малей вечерни, на Господи воззвах, стихиры, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:

От Господа приимше обещания плод Иоаким и Анна, Божию Матерь, благоприятну жертву, в храм введоша днесь, и Захариа великий архиерей благословив прият. [Дважды.]

Святых святая во святых обитати достойно введеся, яко богоприятна жертва: и Сию девы добродетельми благоукрашаемы, впреди свещоносяще, приведоша Господу якоже сосуд священнейший.

Да отверзется дверь богоприятнаго храма: храм бо всех Царя и престол, днесь со славою внутрь прием, Иоаким возлагает освятив Господу, от Него избранную в Матерь Его.

Слава, и ныне: глас 8:

Давид провозглашаше Тебе, Пречистая, провидя освящение входа Твоего в храм: в немже концы днесь празднующе, славословят Тя, Всепетая. Яже бо прежде рождества Дева, и по рождестве пребывши нетленна, Мати Слова жизни. Днесь в храме Захариа веселится, восприем Тя Владычице, и святая святых радуются, подъемши Тя источника жизни нашея. Темже и мы псаломски вопием Ти: о нас моли Сына Твоего и Бога нашего, даровати нам велию милость.

На стиховне стихиры, глас 2:
Подобен: Доме Евфрафов:

Двери небесныя приимите Деву во святая святых, нескверную же скинию Бога Вседержителя.

Стих: Приведутся Царю девы вслед Ея, искренния Ея приведутся Тебе.

Девственнии лицы Чистую приемлите Деву, светло свещоносяще, во святая святых, яко Невесту Бога Всецаря.

Стих: Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев.

Хлеб словесный, чертог Божия Слова, из руки божественнаго ангела, приемлет обитающи во святая святых.

Слава, и ныне, подобен тойже:

Свет Тя трисиянный, вжегши Богородице, в храме славы, небесную Ти пищу посылает, величая Тя.

Тропарь, глас 4:

Днесь благоволения Божия предображение, и человеков спасения проповедание, в храме Божии ясно Дева является, и Христа всем предвозвещает. Той и мы велегласно возопиим: радуйся смотрения Зиждителева исполнение.

На Велицей вечерни:
Стихологисуем, Блажен муж, первый антифон.

На Господи воззвах, стихиры на 8, глас 1:
Подобен: О дивнаго чудесе!

Днесь вернии ликовствуим, во псалмех и песнех Господеви поюще, и чтуще Того священную сень, одушевленный кивот, невместимое Слово Вместившую: приводится бо Господеви, паче eстества плотию младенствующи, и святитель великий Захариа приемлет с веселием Сию, яко Божие жилище. [Дважды.]

Днесь храм одушевленный святыя славы Христа Бога нашего, eдина в женах Благословенная Чистая, приводится в храм законный жити во святых: и радуются с Нею Иоаким и Анна духом, и девственнии лицы Господеви поют, псаломски воспевающе, и чтуще Матерь Eго.

Ты пророков проповедание, апостолов слава, и мучеников похвала, и всех земнородных обновление, Дево Мати Божия: Тобою бо Богу примирихомся. Темже чтим Твое в храм Господень вхождение, и со ангелом вси песненно, радуйся, Тебе Пречистая вопием, Твоими молитвами спасаемии.

Ины стихиры, глас 4:
Подобен: Яко добля:

Во святая святых, Святая и Непорочная, Святым Духом вводится, и святым ангелом питается, сущи святейший храм Святаго Бога нашего, всячeская освятившаго входом Eя, и обожившаго eстество земных поползшееся. [Дважды.]

Отроковицы радующеся, и свещи имуще, Свещи днесь предходят разумней: и вводят Сию во святая святых, священно проявляюще хотящую Зарю неизреченно из Нея возсияти, и просветити во тьме седящия неведения, Духом.

Веселяся приими Захарие, возопи Анна всехвальная, Юже проповедаша Божии пророцы Духом: и Сию введи во святый храм, священно воспитатися, яко да будет Владыки всех Божественный престол, и палата, и oдр, и светозарное обителище.

Слава, и ныне, глас 8:

По рождестве Твоем, Богоневесто Владычице, пришла eси в храм Господень воспитатися во святая святых, яко освященна: тогда и Гавриил послан бысть к Тебе всенепорочней, пищу Тебе принося. Небесная вся удивишася, зряще Духа Святаго в Тя всельшася. Темже Пречистая и Нескверная, Яже на небеси и на земли славима, Мати Божия, спаси род наш.

Вход. Прокимен дне. Чтения 3.

Исхода чтение. [Глава 40.]

Глагола Господь к Моисею глаголя: в день един месяца перваго поставиши скинию свидения, и вложиши кивот, и покрыеши его завесою. И внесеши трапезу и светильник ея: и положиши кадильницу златую, во еже кадити пред кивотом свидения. И положиши покров завесы над дверьми скинии свидения. И возмеши елей помазания, и помажеши скинию, и вся яже в ней: и освятиши ю, и вся сосуды ея, и будет свята, И освятиши жертвенник, и будет жертвенник, святая святых. И сотвори Моисей вся, елика заповеда ему Господь Бог, Святый Израилев. И покры облак скинию свидения, и славы Господни исполнися скиниа. И не можаше Моисей внити в скинию свидения, яко осеняше над нею облак: и славы Господни исполнися скиниа.

Царств третиих чтение. [Глава 8.]

Бысть, яко соверши Соломон еже создати дом Господень. И собра вся старцы Израилевы в Сион, вознести кивот завета Господня из града Давидова: сей есть Сион. И взяша священницы кивот завета Господня, и скинию свидения, и вся сосуды святыя, яже в скинии свидения. И царь, и весь Израиль пред кивотом. И внесоша священницы кивот завета Господня на место его, в давир храма, во святая святых, под крила херувимов. Яко херувими бяху распростерты крилами над местом кивота: и покрываху херувими над кивотом и над святая его свышше. И не бе в кивоте, кроме двух скрижалей завета, яже положи тамо Моисей в Хориве, яже завеща Господь. И бысть, яко изыдоша священницы от святаго, и облак исполни дом. И не возмогоша священницы стати служити от лица облака: яко исполнися славы дом Господа Бога Вседержителя.

Пророчества Иезекиилева чтение. [Главы 43 и 44.]

Тако глаголет Господь: будет от дне осмаго и прочее, сотворят иереи на олтари всесожжения вашего, и яже спасения вашего, и прииму вы, глаголет Адонаи Господь. И обрати мя на путь врат святых внешних, зрящих на востоки, и сия бяху затворена. И рече Господь ко мне: врата сия затворена будут, и не отверзутся, и никтоже пройдет сквозе их, яко Господь Бог Израилев пройдет ими, и будут затворена. Яко Игумен сядет в них снести хлеб, по пути Еламских врат внидет, и по пути его изыдет. И введе мя по пути врат святых сущих к северу, прямо храму: и видех, и се исполнь славы храм Господень.

На литии стихиры, глас 1, самогласны.
[Георгия Никомидийскаго]:

Да радуется днесь небо свыше, и oблацы веселие да кропят о зело преславных величиих Бога нашего: се бо дверь на востоки зрящая, рождшися от неплодове безплодныя по обетованию, и Богу освящена бывши в жилище, днесь в храм яко непорочное приношение приводится, да радуется Давид, бряцая в гусли: приведутся, рече, Царю девы в след Eя, ближния Eя приведутся, внутрь скинии Божия, внутрь очистилища Eго, воспитатися в жилище, прежде век от Oтца нетленно Рождшагося, во спасение душ наших.

Глас 4: Днесь Боговместимый храм Богородица, в храм Господень приводится, и Захариа Сию приемлет: днесь святая святых радуются, и лик ангельский таинственно торжествует, с нимиже и мы празднующе днесь, с Гавриилом возопиим: радуйся Благодатная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.

Приидите вси вернии, Eдину Непорочную восхвалим, от пророков проповеданную, и в храм приведенную, прежде век пронареченную Матерь, и в последняя лета явльшуюся Богородицу. Господи, молитвами Eя мир Твой подаждь нам и велию милость.

Слава, и ныне: глас 5. [Леонта Маистра:]

Возсия день радостен, и праздник всечестен: днесь бо Яже прежде рождества и по рождестве Дева пребывши, в храм Господень приводится и радуется Захариа старец, родитель Предтечев, и вопиет весело: приближися Предстательница скорбящих, в храм святый, яко свята, освятитися во обителище Всецаря. Да веселится Иоаким праoтец, и Анна да радуется, яко принесоша Богу яко трилетствующую Юницу непорочную Владычицу. Матeри срадуйтеся, девы взыграйте, и неплоды сликовствуйте, яко отверзе нам Небесное Царство пронареченная Всецарица, радуйтеся людие, и веселитеся.

На стиховне стихиры, глас 5:
Подобен: Радуйся:

Радуется небо и земля, небо умное грядущее зряще, в Божественный дом воспитатися честно, Деву eдину и непорочную, к Нейже дивяся Захариа вопияше, двере Господня, храма отверзаю Тебе двeри, радующися в нем ликовствуй: познах бо и веровах, яко уже избавление приидет проявленно Израилево, и родится из Тебе Бог Слово, даруяй мирови велию милость.

Стих: Приведутся Царю девы в след Eя: искренния Eя приведутся Тебе.

Анна Божественная благодать яве, от благодати данную Чистую Приснодеву приводит с веселием в храм Божий, призвавши ити пред Нею oтроковицам свещи носящим, и глаголющи: пойди Чадо, Давшему Тя буди возложение, и благовонный фимиам. Вниди в невходимая, и увеждь тайны, и уготовися быти Иисусово вместилище веселое и красное, подающаго миру велию милость.

Стих: Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев.

Внутрь в храм Божий, Боговместимый храм возлагается Дева Всесвятая, и oтроковицы Eй ныне свещи носяще предходят. Играет родителей сопряжение изрядное, Иоаким же и Анна ликовствующе, яко родиша Творца Рождшую, Яже ликовствующи в Божественных скиниих, и питаема рукою ангеловою Всенепорочная, Христа явися Мати, подающаго миру велию милость.

Слава, и ныне, глас 6. [Сергиа Агиополита:]

Днесь собори верных сошедшеся, духовне да торжествуим, и Богоoтроковицу Деву и Богородицу, в храм Господень приводиму, благочестно восхвалим: предызбранну от всех родов, во обителище всех Царя Христа и Бога: девы свещи носяще предыдите, Приснодевы чтуще честное происхождение: матeри печаль всю отложивше, радостно споследствуйте Матери Бога бывающей, и радости мира ходатаице. Вси убо радостно, eже радуйся, со ангелом возопиим Обрадованней, присно молящейся о душах наших.

На благословении хлебов, тропарь, глас 4: Днесь благоволения Божия предображение: трижды. [писан на Малей вечерни.]

Книга Исхода (XL, 1 – 5, 9 – 10, 16, 34 – 35)

И сказал Господь Моисею, говоря: в первый месяц, в первый день месяца поставь скинию собрания, и поставь в ней ковчег откровения, и закрой ковчег завесою; и внеси стол и расставь на нем все вещи его, и внеси светильник и поставь на нем лампады его; и поставь золотой жертвенник для курения пред ковчегом откровения и повесь завесу у входа в скинию [собрания]. И возьми елея помазания, и помажь скинию и все, что в ней, и освяти ее и все принадлежности ее, и будет свята; помажь жертвенник всесожжения и все принадлежности его, и освяти жертвенник, и будет жертвенник святыня великая. И сделал Моисей все, как повелел ему Господь, так и сделал. И покрыло облако скинию собрания, и слава Господня наполнила скинию; и не мог Моисей войти в скинию собрания, потому что осеняло ее облако, и слава Господня наполняла скинию.

Третья книга Царств (VII, 51; VIII, 1, 3 – 7, 9 – 11)

Так совершена вся работа, которую производил царь Соломон для храма Господа. И принес Соломон посвященное Давидом, отцом его; серебро и золото и вещи отдал в сокровищницы храма Господня. Тогда созвал Соломон старейшин Израилевых и всех начальников колен, глав поколений сынов Израилевых, к царю Соломону в Иерусалим, чтобы перенести ковчег завета Господня из города Давидова, то есть Сиона. И пришли все старейшины Израилевы; и подняли священники ковчег, и понесли ковчег Господень и скинию собрания и все священные вещи, которые были в скинии; и несли их священники и левиты. А царь Соломон и с ним все общество Израилево, собравшееся к нему, шли пред ковчегом, принося жертвы из мелкого и крупного скота, которых невозможно исчислить и определить, по множеству их. И внесли священники ковчег завета Господня на место его, в давир храма, во Святое Святых, под крылья херувимов. Ибо херувимы простирали крылья над местом ковчега, и покрывали херувимы сверху ковчег и шесты его. В ковчеге ничего не было, кроме двух каменных скрижалей, которые положил туда Моисей на Хориве, когда Господь заключил завет с сынами Израилевыми, по исшествии их из земли Египетской. Когда священники вышли из святилища, облако наполнило дом Господень; и не могли священники стоять на служении, по причине облака, ибо слава Господня наполнила храм Господень.

Книга пророка Иезекииля (XLIII, 27; XLIV, 1 – 4)

По окончании же сих дней, в восьмой день и далее, священники будут возносить на жертвеннике ваши всесожжения и благодарственные жертвы; и Я буду милостив к вам, говорит Господь Бог. И привел он меня обратно ко внешним воротам святилища, обращенным лицом на восток, и они были затворены. И сказал мне Господь: ворота сии будут затворены, не отворятся, и никакой человек не войдет ими, ибо Господь, Бог Израилев, вошел ими, и они будут затворены. Что до князя, он, как князь, сядет в них, чтобы есть хлеб пред Господом; войдет путем притвора этих ворот, и тем же путем выйдет. Потом привел меня путем ворот северных перед лице храма, и я видел, и вот, слава Господа наполняла дом Господа.

Аминь.

Вход во храм Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии

На Утрени,

На Бог Господь, тропарь, глас 4: Днесь благоволения Божия: трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 1:
Подобен: Лик ангельский:

Праведных плод Иоакима и Анны приносится Богу во святилище святое, плотию младенствующи Питательница жизни нашея: Юже благослови священный Захариа, Сию вси, яко Матерь Божию верно да ублажим.

Слава, и ныне, тойже.

По 2-м стихословии седален, глас 4:
Подобен: Удивися Иосиф:

Прежде зачатия Чистая освятилася еси Богу, и рождшися на земли, дар принеслася еси ныне Ему, исполняющи отеческое обещание. В Божественнем же храме, яко сущо Божественный храм, от младенства чисте со свещами светлыми отдана бывши, явилася еси приятелище неприступнаго и Божественнаго Света. Велико воистинну предшествие Твое, едина Богоневесто и Приснодево.

Слава, и ныне, тойже.

По полиелеи седален, глас 8.
Подобен: Повеленное тайно:

Да радуется Давид песнописец, и да ликовствует Иоаким со Анною, яко плод святый из них произыде, Мариа светоносная, Божественная свеща: и радуется входящи в храм, Юже и зря благослови Варахиин сын, и радуяся взываше: радуйся, чудо всемирное!

Слава, и ныне, тойже.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Слыши Дщи и виждь, и приклони ухо Твое. Стих: Отрыгну сердце мое слово благо. Всякое дыхание:

Евангелие от Луки, зачало 4 [Лк. 1, 39—49, 56.]

Во дни оны, воставши Мариам, иде в горняя со тщанием, во град Иудов. И вниде в дом Захариин, и целова Елисавет. И бысть, яко услыша Елисавет целование Мариино, взыграся младенец во чреве ея: и исполнися Духа Свята Елисавет. И возопи гласом велиим, и рече: благословена Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего.И откуду мне сие, да прииде Мати Господа моего ко мне? Се бо яко бысть глас целования Твоего во ушию моею, взыграся младенец радощами во чреве моем: и блаженна Веровавшая, яко будет совершение глаголанным Ей от Господа. И рече Мариам: величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем: яко призре на смирение рабы Своея: се бо отныне ублажат Мя вси роди. Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его. Пребысть же Мариам с нею яко три месяцы, и возвратися в дом свой.

[Во дни оны, вставши Мария, с поспешностью пошла в нагорную страну, в город Иудин, и вошла в дом Захарии, и приветствовала Елисавету. Когда Елисавета услышала приветствие Марии, взыграл младенец во чреве ее; и Елисавета исполнилась Святого Духа, и воскликнула громким голосом, и сказала: благословена Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего! И откуда это мне, что пришла Матерь Господа моего ко мне? Ибо, когда голос приветствия Твоего дошел до слуха моего, взыграл младенец радостно во чреве моем; и блаженна Уверовавшая, потому что совершится сказанное Ей от Господа. И сказала Мария: величит душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем, что призрел Он на смирение рабы Своей; ибо отныне будут ублажать Меня все роды; что сотворил Мне величие Сильный, и свято имя Его. Пребыла же Мария с нею около трех месяцев и возвратилась в дом свой.]

По 50-м псалме, вместо Молитвами Богородицы:
Слава, глас 2:

Днесь храм одушевленный и великаго Царя в храм входит, Тому уготоватися в Божественное жилище, людие веселитеся.

И ныне, тойже.

Таже: Помилуй мя, Боже:

Стихира самогласна, глас 4:

Днесь Боговместимый храм Богородица, в храм Господень приводится, и Захариа Сию приемлет: днесь святая святых радуются, и лик ангельский таинственно торжествует, с нимиже и мы празднующе днесь, с Гавриилом возопиим: радуйся Благодатная, Господь с Тобою, имеяй велию милость.

Канона праздника два:
Канон первый, творение Георгиево. Глас 4. Со ирмосом на 8: ирмос по дважды, тропари на 6. [егоже краестрочие: Ты благодать Владычице слову даждь.]

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя вхождение.

Премудрости Пречистая, Тя сокровище имамы, и благодати точащую, источник приснотекущий разума, просим, Твоя капли одожди, Владычице, еже воспевати Тя присно.

Превышши Пречистая небес бывши храм и палата, в храм Божий возложилася еси, Тому уготоватися в Божественное жилище пришествия Его.

Свет возсиявши Богородица благодати, вся просвети, и совокупи пресветлое Ея украсити торжество песньми: приидите к Ней стецемся.

Дверь славная, помыслы непроходимая, двери отверзши храма Божия, ныне повелевает нам совшедшим, Божественных Ея чудес насладитися.

Другий канон праздника, творение Василиево. Глас 1. Подобне со ирмосом на 8: ирмос по дважды, тропари на 6.
Песнь 1.

Ирмос: Песнь победную поим вси Богу, сотворшему дивная чудеса мышцею высокою, и спасшему Израиля, яко прославися.

Стецемся днесь Богородицу почитающе песньми: и торжествуим духовный праздник: в храм бо Богу дар приносится.

Песньми да воспоим Богородицы славное предшествие: ко храму бо днесь, яко храм Божий, приносится пророчески, дар многоценный.

Анна непорочная радовашеся, яко дар многоценен Богу приносящи в храм матерски, Иоаким же с нею торжествует светло.

Давид праотец Твой воспе Тя древле, Дево Богоневесто, Дщерь глаголя Тя Царя Христа, Егоже и родивши матерски Младенца доила еси.

Плотию трилетствующи Богородица Господу приносится: Захариа же Сию священник Божий прием, радуяся в храм возложи.

Девы ликовствуйте, свещеносицы начните днесь и матери, воспойте Царице Матери, приходящей в храм Царя Христа.

Слава, Троичен:

Троице Единосущная, Отче, и Слове, и Душе Святый, Тя верно славим, яко Творца всех, и Тебе вопием благочестно: спаси ны, Боже.

И ныне, Богородичен:

От багра кровей Твоих, червленицею Пречистая одеявся, прошед обнови Царь и Бог, род весь человеческий благоутробием Своим.

Катавасиа оба лика вкупе: Христос раждается, славите. Христос с небес, срящите. Христос на земли, возноситеся. Пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте людие, яко прославися.

[От сего дне, катавасиа сия поется, до перваго дне ианнуариа.]

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия духовно утверди, в честнем вхождении Твоем венцев славы сподоби.

Невестокраситель днесь явися, красный Девы храм и чертог, прием одушевленный чертог Божий, Чистую, и Непорочную, и Светлейшую всея твари.

Давид предначиная ликование, играет и ликовствует с нами, и Царицу зовет Тя украшену Пречистая, предстоящу Всечистая в храме Царю и Богу.

Из неяже преступление произыде древле роду человеческому, из Тоя исправление и нетление процвете, Богородица днесь приводима в дом Божий.

Играют ангельская воинства, и всех человек множество, и пред лицем Пречистая предтекут Твоим днесь свещеносицы зовуще, величествия Твоя в дому Божии.

Ин.

Ирмос: Да утвердится сердце мое в воли Твоей, Христе Боже, Иже над водами небо утверждей второе, и основавый на водах землю, Всесильне.

Торжествуим празднолюбцы, и срадуимся духом, во святем празднице учреждающеся днесь, Дщере Царевы, и Матере Бога нашего.

Иоакиме, радуйся днесь, и веселися Анно духом, Рожденную из вас Господу приводяще трилетствующу, яко Юницу Чисту Всенепорочную.

Божие селение во храм святый приводится Богородица Мариам, плотию, трилетствующая, и Той свещесветят девы предтекуще.

Божия Агница неблазненная, и голубица нескверная, Боговместимая скиния, славы освящение, в скинии святей обитати избра.

Трилетствующая телом, и многолетствующая духом, ширшая небес, и горних сил превышшая, да восхвалится песньми Богоневестная.

Богородицы празднующе, в невходимых предшествие, свещеимуще, умно с веселием днесь, и мы с девами ко храму приближимся.

Священницы Божии облецытеся в правду благодатию, и срящите светло, входы подающе Дщери Царя и Бога во святая.

Слава, Троичен:

Свет Отец, Свет Сын Его, Свет Дух Утешительный, яко от Солнца бо Единаго Троица сияющи, Божественно озаряет, и соблюдает души наша.

И ныне, Богородичен:

Тя пророцы проповедаша кивот, Чистая, святыни, кадильницу златую, и свещник, и трапезу: и мы яко Боговместимую скинию воспеваем Тя.

Катавасиа: Прежде век от Отца рожденному нетленно Сыну, и в последняя от Девы воплощенному безсеменно Христу Богу возопиим: вознесый рог наш, Свят еси Господи.

Седален, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:

Возопий Давиде, что сей настоящий праздник, Юже воспел еси иногда в книзе псаломстей, яко Дщерь Богоотроковицу и Деву: приведутся, рече, Царю таинственно девы во след Ея, и ближния Ея. И дивен соделай и всемирен праздник зовущим: Богородица нам предста, спасения ходатаица.

Слава, и ныне, глас и подобен тойже:

Непорочная Агница и нескверный чертог, в дом Божий Богородица Мариам с веселием вводится преславно, Юже ангели Божии дориносят верно, и вси вернии блажат присно, и благодарственно поют Ей непрестанно велиим гласом: наша слава и спасение Ты еси, Всенепорочная.

Песнь 4.

Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения, Тебе Вышняго, пророк Аввакум усмотряя зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Дверь непроходную, Божий дом приемля днесь, престати сотвори всякой службе законной: яко истинно явися зовый, сущим на земли Истина.

Гора присенная, Юже провиде древле Аввакум, предпроповеда внутрь вместившуюся в невходных храма добродетели процветши, и покрывает концы.

Видевши преславная вся земля, странныя же и дивныя вещи, како Дева, от ангела пищу приемлющи, образы строения носит.

Храм и Палата, и Небо одушевленное явльшися, Богоневесто Царева, в храм законный приводима днесь, Тому соблюдаема, Пречистая.

Ин.

Ирмос: Духом провидя, пророче Аввакуме, Словесе воплощение, проповедал еси, вопия: внегда приближитися летом, познаешися: внегда приити времени, покажешися. Слава силе Твоей, Господи.

Пророче Исаие, прорцы нам, Дева кто есть имущая во чреве, Яже из Иудина корене прозябши, и рождшися из Давида царя, семене святаго, Плод благославный?

Начинайте девы и воспойте песни, руками держаще свещи, Чистыя Богородицы предшествие хваляще, ныне грядущия во храм Божий купно с нами празднующи.

Иоакиме и Анно веселитеся ныне, во храм приводяще Господень Чистую Бога Матерь Христа Всецаря будущую, от вас же рождшуюся, яко трилетствующую Юницу.

Святая святых сущи Чистая, во храм святый возлюбила еси вселитися, и со ангелы, Дево, беседущи пребываеши, преславне с небесе хлеб приемлющи, Питательнице жизни.

Рождше паче надежди Пречистую Деву, благочестиво обещахуся Богу принести: и исполняют, дающе яко жертву Рожденную от них, Иоаким днесь и Анна, в дом Божий.

Прозябе жезл иногда Ааронов, прообразующий, Чистая, Божественное рождество, яко безсеменно зачнеши, и нетленна пребудеши, и по рождестве девствующи явишися, Младенца питающи всех Бога.

Девы Деву, и матери Матерь благочестно стецытеся почтити с нами рождшуюся, яко непорочную жертву и рожденную Богу плодоносимую, вси убо светло празднуем.

Слава, Троичен:

Троицу Лицы, Единицу образом благочестно славим, Бога истинна, Егоже поют ангельская и архангельская чиноначалия, яко твари Владыку, и человецы верно покланяющеся присно.

И ныне, Богородичен:

Моли непрестанно, Пресвятая, Чистая, Егоже плотию родила еси Сына Твоего и Бога, от многообразных сетей диаволих, и от всяких искушений находящих вся избавити рабы Твоя.

Катавасиа: Жезл из корене Иессеова, и цвет от него, Христе, от Девы прозябл еси, из горы хвальный, приосененныя чащи, пришел еси воплощься от Неискусомужныя Невещественный Боже: слава силе Твоей, Господи.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая в честнем вхождении Твоем: Ты бо, Неискусобрачная Дево, внутрь вошла еси в храм Божий, якоже честнейший храм, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Священие славное, и священное возложение, днесь Пречистая Дева, возложившися в храм Божий Всецарю нашему Богу, Единому в жилище соблюдается, яко весть Сам.

Доброту, Пречистая, души Твоея зря некогда, верою Захариа возопи: Ты еси избавление, Ты еси всех радость, Ты еси воззвание наше, Еюже Невместный вмещен мне явится.

О паче ума чудес Твоих, Всечистая! Странное Твое рождество есть, странен образ возращения Твоего, странна и преславна Твоя, Богоневесто, вся, и человеки несказанна.

Свещник многосветлый сущи, Богоневесто, днесь возсияла еси в дому Господни, и озаряеши ны честными даровании, Чистая, чудес Твоих, Богородице Всепетая.

Ин.

Ирмос: Светлый нам возсияй свет присносущный, утренюющим о судьбах заповедей Твоих, Владыко Человеколюбче Христе Боже наш.

Да светлоносим, православнии, вси стекающеся и славяще Богоматерь, яко Господу днесь приводится, яко жертва благоприятна.

Да веселятся праотцы днесь, Владычице, и да радуется рождшая Тя со отцем Твоим, яко плод их Господу приносится.

Многоименитую и славнейшую Непорочную Юницу, яко плотию рождшую Божественнаго Тельца, вси воспоим верно празднующе.

Уневещения написуются Божественная знамения, паче ума рождества Твоего, Чистая Дево, днесь Духом Святым в дому Божии.

Да отверзутся преддверия славы Бога нашего, и да приемлют Неискусобрачную Божию Матерь, якоже трилетствующую Нескверную Юницу.

Многочестную и присенную гору воспоим Приснодеву, Божию Матерь бывшу: Та бо облиста свет в концех.

Слава, Троичен:

Преначальное и Присносущное Едино Божество славословяще поклонимся, треми Лицы естеством нераздельное, и славою равночестное.

И ныне, Богородичен:

Пристанище благоутишное, и необоримую стену стяжахом молитву Твою во обстояниих, Богородительнице, всегда избавляеми бед и скорбей.

Катавасиа: Бог сый мира, Отец щедрот, великаго совета Твоего Ангела, мир подавающа, послал еси нам: тем богоразумия к свету наставльшеся, от нощи утренююще, славословим Тя, Человеколюбче.

Песнь 6.

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Всяческая носяй глаголом, молитву праведных услыша. Темже неплодныя разрешив недуг, яко Благоутробен, радости Вину сим дарова.

Сказати хотя Господь языком Свое спасение, Неискусобрачную ныне от человек прият, примирения знамение и обновления.

Яко дом сущи благодати, в немже сокровища лежат неизреченнаго Божия строения, Всечистая, в храме причастилася еси нетленныя сладости.

Диадиму Тя царскую прием храм, Богоневесто, просвещашеся, и подступаше лучшим, предреченных зря на Тебе сбытие.

Ин.

Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию: живот мой, Блаже, свободи из тли, и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе.

Празднуим вернии праздник духовный Матере Божия, воспевающе благочестно: есть бо святейша небесных умов.

Песньми духовными восхвалим вернии Матерь Света: яко днесь нам явися предходящи в храм Божий.

Нескверная Агница, и Чистая Голубица преведеся обитати в дом Божий, яко Непорочная, пронареченная быти Мати Божия.

В храм законный входы совершает Храм Божий, Небесная Скиния, из Неяже нам сущим во тьме Свет возсия.

Младенствующи плотию, и совершена душею, святый Кивот в дом Божий входит, воспитатися Божественною благодатию.

От всяких искушений и бед душевных, свободи ны притекающия к Тебе, Всепетая, Твоими мольбами, Мати Христа Бога.

Слава, Троичен:

Отец, и Сын, и Дух Правый, Триипостасная Единице, и Неразделимая Троице, помилуй покланяющияся Божественней державе Твоей.

И ныне, Богородичен:

Во чреве Твоем вмещен Невместимый всеми, Богомати, быв, из Тебе произыде Пречистая, сугуб естеством Бог и Человек.

Катавасиа: Из утробы Иону младенца изблева морский зверь, якова прият: в Деву же всельшееся Слово, и плоть приемшее, пройде сохраньшее нетленну, егоже бо не пострада истления, Рождшую сохрани неврежденну.

Кондак, глас 4:
Подобен: Вознесыйся:

Пречистый Храм Спасов, многоценный Чертог и Дева, священное сокровище славы Божия, днесь вводится в дом Господень, благодать совводящи, яже в Дусе Божественном, Юже воспевают ангели Божии: Сия есть селение небесное.

Икос: Неизреченных Божиих, и Божественных таин, зря в Деве благодать являемую, и исполняему явственно, радуюся, и образ разумети недоумеюся странный и неизреченный: како избранная, Чистая, Едина явися паче всея твари видимыя и разумеваемыя? Темже восхвалити хотя Сию, ужасаюся зело умом же и словом, обаче дерзая проповедаю и величаю: Сия есть селение небесное.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог благословен еси.

Се днесь возсия концем весна радостная, просвещающи нашу душу и помышление и ум благодатию, торжеством Богородицы днесь таинственно да учредимся.

Да дароносят днесь всяческая Царице Матери Божии, небо и земля, и ангелов чини, и человеков множество, и да вопиют: во храм вводится Радость и Избавление.

Писание мимотече, и оскуде закон якоже сень, и благодати лучи возсияша, в храм Божий вшедшей Тебе, Дево Мати Чистая, в нем благословенная.

Повинуся Рождеству Твоему, Всечистая, яко Творцу и Богу, небо и земля и преисподняя, и всяк язык земных исповедает, яко Господь явися Спас душ наших.

Ин.

Ирмос: Пещь, Спасе, орошашеся, отроцы же ликующе пояху: отцев Боже благословен еси.

Ликовствуим празднолюбцы днесь, воспоим чистую Владычицу, Иоакима и Анну достойно чтуще.

Пророчествуй, Давиде, глаголя Духом: приведутся девы в след Тебе, приведутся Тебе во храм Царицы Матери.

Радовахуся ангелов чини, веселяхуся праведных дуси, яко Божия Мати во святая приводится.

Приемлющи пищу небесную, преспеваше мудростию и благодатию, бывши Мати по плоти Христа Бога.

И телом и духом радовашеся, пребывающи Мариа непорочная во храме Божии, якоже сосуд священнейший.

Введоша Тя во внутреннейшее храма, целомудреннии родителие Твои, Пречистая, воспитатися странно, в жилище Христа Бога.

Слава, Троичен:

Прославим Троицу Нераздельную, воспоим Едино Божество со Отцем Слово, и Духа Всесвятаго.

И ныне, Богородичен:

Моли Егоже родила еси Господа, яко благоутробна естеством суща, Богородительнице, спасти души воспевающих Тя.

Катавасиа: Отроцы благочестию совоспитани, злочестиваго веления небрегше, огненнаго прещения не убояшася, но посреди пламене стояще пояху: отцев Боже благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Слыши, Отроковице Дево Чистая, да речет убо Гавриил совет Вышняго древний истинный: буди к приятию готова Божию, Тобою бо Невместимый с человеки поживе. Тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Пречистый храм в дом Божий приводящи Анна иногда вопиющи с верою рече священнику: Чадо от Бога данное мне, приим ныне, введи во храм Зиждителя Твоего, и радуяся пой Ему: благословите вся дела Господня Господа.

Рече видев Анне иногда Духом Захариа: жизни Матерь вводиши истинную, Юже светло пророцы Божии Богородицу проповедаша, и како храм вместит Ю? Тем чудяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Раба Божия бых аз, отвеща Анна ему, призывающи Сего верою и молитвою, прияти моея болезни плод, по приятии же Рожденную привести Давшему Ю. Тем зовя вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Законное воистинну дело есть, священник рече ей, странну же весьма вещь поразумеваю, зря Приводимую в дом Божий, преславно превосходящую святая благодатию. Тем и радуяся вопию: благословите вся дела Господня Господа.

Возмогаю, рече Анна ему, знающи яже глаголеши: разумееши бо сия Духом Божиим, ясно яже Девы проповедал еси: приими убо Пречистую в храм Создателя твоего, и радуяся пой Ему: благословите вся дела Господня Господа.

Светоносна нам возжжеся свеща, возопи священник, радость величайшую светящи в храме: души пророческия да срадуются мне, яко преславная зряще совершаемая в дому Божии, и да вопиют присно: благословите вся дела Господня Господа.

Ин.

Ирмос: Егоже ужасаются ангели, и вся воинства, яко Творца и Господа, пойте священницы, прославите отроцы, благословите людие и превозносите во вся веки.

Веселится днесь светло Иоаким, и Анна непорочная Господу Богу приносит жертву, данную ей от обещания Святую Дщерь.

Хвалятся святии, Давид и Иессей, и Иуда чтится: из корене бо их израсте плод, Дева Чистая, из Неяже родися Бог Превечный.

Мариа пречистая и одушевленная скиниа, приводится днесь в дом Божий, и приемлет Сию Захариа руками, яко освященное сокровище Господне.

Яко дверь спасительную, и гору мысленную, яко лествицу одушевленную, почтим, вернии, воистинну Деву и Матерь Божию, благословенную руками иереев.

Пророцы, апостоли и мученицы Христовы, ангелов чини, и вси земнороднии, почтим песньми Деву Чистую, яко благословенную Матерь Высочайшаго.

В храм Тя принесоша, Всенепорочная Чистая, божественне рождшии Тя яко жертву чисту: и странно водворяешися в невходимых Богу, предуготоватися в жилище Слова.

Благословим Отца и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Да поется Трисвятый, Отец, и Сын, и Дух Святый, Нераздельная Единица, Едино Божество, держащее дланию всю тварь, во вся веки.

И ныне, Богородичен:

Безначальное начинается Слово плотию, родився яко благоволи, Бог же и Человек, из Отроковицы Девы, возсозидая ны прежде падшия, ради крайняго благоутробия.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

Катавасиа: Чуда преестественнаго, росодательная изобрази пещь образ, не бо яже прият палит юныя, яко ниже огнь Божества Девы, в Нюже вниде утробу. Тем воспевающе воспоем: да благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки.

На 9-й песни, Честнейшую не поем, но поем припевы праздника: Ангели вхождение Пречистыя зряще удивишася: како Дева вниде во святая святых. И посем ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту: Таже вторый лик поет тойже припев праздника, и ирмос. И на кийждо тропарь поют припевы праздника, на оба лика.

Песнь 9.

Ирмос: Яко одушевленному Божию кивоту, да никакоже коснется рука скверных. Устне же верных Богородице немолчно, глас ангела воспевающе с радостию да вопиют: истинно вышши всех еси, Дево Чистая. [Дважды.]

Ангели вхождение Всечистыя зряще удивишася: како со славою вниде во святая святых.

Яко пресветлую, Богородице Чистая, душевныя чистоты имущи доброту, благодатию же Божиею исполняема с небесе, светом присносущным просвещаеши всегда с веселием вопиющия: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели вхождение Девы зряще удивишася: како преславно вниде во святая святых.

Прелетает, Богородице Чистая, чудо Твое силу словес: тело бо в Тебе поразумеваю паче слова, течения греховнаго неприятно. Темже благодарственно вопию Ти: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели и человецы Девы вхождение почтим: яко со славою вниде во святая святых.

Преславно прообразоваше, Чистая, закон Тя скинию, и Божественную стамну: странен кивот, и катапетасму, и жезл: храм неразрушимый, и дверь Божию. Темже научают Тебе звати: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели вхождение Девы зряще удивишася: како Богоугодне вниде во святая святых.

Песнопоя Тебе провозглашаше Давид, глаголя Тя Дщерь Цареву, красотою добродетелей, одесную предстоящую Бога, видев Тя упещрену, темже пророчествуя вопияше: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели взыграйте со святыми, девы сликовствуйте: Богоотроковица бо вниде во святая святых.

Богоприятну предзря Соломон, проповеда Тя одр Царев, живый источник запечатствован, из негоже немутная нам произыде вода, верою вопиющим: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Ангели и человецы Деву песньми да возвеличим: Боголепно бо вниде во святая святых.

Подаеши дарований Твою тишину, Богородице, души моей, точащи жизнь Тебе чтущим по долгу, Сама защищающи, и покрывающи, и соблюдающи, вопити Тебе: истинно вышши всех еси, Дево Чистая.

Таже 1-й лик поет втораго канона припев праздника: Величай, душе моя, приведенную во храм Господень, и благословенную руками иереовыми. И посем ирмос: Светоносный облак: И вторый лик поет тойже припев праздника, и ирмос, и на тропарех поем тойже припев праздника.

Ин.

Ирмос: Светоносный облак, воньже всех Владыка, яко дождь с небесе на руно сниде, и воплотися нас ради, быв Человек Безначальный, величаем вси яко Матерь Бога нашего Чистую. [Дважды.]

Припев: Величай, душе моя, приведенную во храм Господень, и благословенную руками иереевыми.

Из праведных произыде Иоакима и Анны, обещания плод Богоотроковица Мариа: и яко кадило приятное, плотию младенствующи, приводится во святилище святое, яко святая во святых обитати.

Младенствующую естеством, и паче естества явльшуюся Матерь Божию, восхвалим песньми: в храм бо законный Господу днесь приводится, в воню благовония праведных, яко плод духовный.

Со ангелом, еже радуйся, Богородице приличне возопиим вернии: радуйся, вседобрая Невесто. Радуйся, облаче светлый, из негоже нам возсия Господь, во тьме неведения седящим. Радуйся, всех надеждо.

Святых святая, и Богомати Марие, молитвами Твоими, Чистая, свободи ны от сетей вражиих, и всякия ереси и скорби, верно покланяющияся образу святаго Твоего зрака.

Песнь достойну Богородице вся тварь со ангелом Гавриилом взывает, вопиюще: радуйся, Мати Божия Всенепорочная, Еюже избавихомся первыя клятвы, бывше нетления общницы.

Херувим пребольши, и серафим вышши, и ширши небес явилася еси, Дево: яко невместнаго всеми, во утробе вместивши Бога нашего, и рождши несказанно, Егоже моли прилежно о нас.

Троичен:

Припев: Величай, душе моя, Триипостаснаго и Нераздельнаго Божества державу.

Триипостасное Естество, и нераздельную Славу, и в Божестве Едином поемую непрестанно, на небеси и на земли, Троицу неразлучную прославим, с Сыном Отцу и Духу покланяющеся благочестно.

Богородичен:

Величай, душе моя, честнейшую и славнейшую горних воинств, Деву Пречистую Богородицу.

Под Твое благоутробие прибегающия верно, и покланяющияся благочестно Сыну Твоему, Дево Богородительнице, яко Богу и Господу мира, молися от тли и бед избавити, и всяческих искушений.

Таже оба лика вкупе сошедшеся, поют припев 1-го канона: Ангели, вхождение Пречистыя: И посем:

Ирмос: Таинство странное вижу и преславное: небо, вертеп: престол херувимский, Деву: ясли, вместилище, в нихже возлеже Невместимый Христос Бог, Егоже воспевающе величаем.

Светилен:
Подобен: Жены услышите:

Юже древле предвозвести пророческое сословие, стамну и жезл и скрижаль, и несекомую гору, Марию Богоотроковицу, верно да восхвалим: днесь бо вводится во святая святых, воспитатися Господу. [Трижды.]

На хвалитех стихиры, на 4, глас 1.
Подобен: Небесных чинов:

Свещеносицы девы, Приснодеву светло провождающе, пророчествуют истинно Духом будущее: храм бо Божий Богородица сущи, в храм со славою девственною младенствующи вводится.

Обещания святаго и плод благославный, Богородица воистинну явися миру, яко всех превышшая: Яже благочестно приводима в храм Божий, молитву рождших исполняет, соблюдаема Божественным Духом.

Небесным воспитана Дево хлебом, верно в храме Господни, родила eси миру жизни хлеб Слово: Eмуже яко храм избранный и всенепорочный, предобручилася eси Духом таинственно, обручена Богу и Oтцу.

Да отверзется дверь Богоприятнаго храма: храм бо всех Царя и престол, днесь со славою внутрь прием, Иоаким возлагает освятив Господу, от Него избранную в Матерь Себе.

Слава, и ныне, глас 2:

[Леонта Маистра:] Днесь в храм приводится Всенепорочная Дева, во обителище Всецаря Бога, и всея жизни нашея питателя: днесь чистейшая святыня, яко трилетствующая Юница, во святая святых вводится. Той возопиим яко ангел: радуйся, Eдина в женах Благословенная.

Славословие великое. И отпуст.

Знаменуются же братия от иереа святым елеем. И поем стихиру самогласну праздника, юже хощет екклисиарх.

Вход во храм Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии

На Литургии,

Блаженна от канона, песнь 3-я, 4-го гласа, и 6-я, 1-го гласа, на 8.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Невестокраситель днесь явися, красный Девы храм и чертог, прием одушевленный чертог Божий, Чистую, и Непорочную, и Светлейшую всея твари.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Давид предначиная ликование, играет и ликовствует с нами, и Царицу зовет Тя украшену Пречистая, предстоящу Всечистая в храме Царю и Богу.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Из неяже преступление произыде древле роду человеческому, из Тоя исправление и нетление процвете, Богородица днесь приводима в дом Божий.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Играют ангельская воинства, и всех человек множество, и пред лицем Пречистая предтекут Твоим днесь свещеносицы зовуще, величествия Твоя в дому Божии.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Празднуим вернии праздник духовный Матере Божия, воспевающе благочестно: есть бо святейша небесных умов.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Песньми духовными восхвалим вернии Матерь Света: яко днесь нам явися предходящи в храм Божий.

Слава: Отец, и Сын, и Дух Правый, Триипостасная Единице, и Неразделимая Троице, помилуй покланяющияся Божественней державе Твоей.

И ныне: Во чреве Твоем вмещен Невместимый всеми, Богомати, быв, из Тебе произыде Пречистая, сугуб естеством Бог и Человек.

По входе тропарь праздника. Слава, и ныне, кондак.

Прокимен, глас 3, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение рабы Своея: се бо отныне ублажат Мя вси роди.

Апостол ко Евреем, зачало 320. [Евр. 9, 1—7.]

Братие, имеяше первая скиниа оправдания службы, святое же людское.

Братья, первый завет имел постановление о Богослужении и святилище земное:

Скиниа бо сооружена бысть первая, в нейже светильник, и трапеза, и предложение хлебов, яже глаголется Святая.

ибо устроена была скиния первая, в которой был светильник, и трапеза, и предложение хлебов, и которая называется Святое.

По вторей же завесе скиния глаголемая, Святая святых,

За второю же завесою была скиния, называемая Святое святых,

злату имущи кадильницу, и ковчег завета окован всюду златом, в немже стамна злата имущая манну, и жезл Ааронов прозябший, и скрижали завета.

имевшая золотую кадильницу и обложенный со всех сторон золотом ковчег завета, где были золотой сосуд с манною, жезл Ааронов расцветший и скрижали завета,

Превышше же eго херувими славы, осеняющии oлтарь: о нихже несть ныне глаголати подробну.

а над ним херувимы славы, осеняющие очистилище; о чем не нужно теперь говорить подробно.

Сим же тако устроeным, в первую убо скинию выну вхождаху священницы, службы совершающе:

При таком устройстве, в первую скинию всегда входят священники совершать Богослужение;

во вторую же eдиною в лето eдин архиерей, не без крове, юже приносит за себе, и о людских невежествиих.

а во вторую — однажды в год один только первосвященник, не без крови, которую приносит за себя и за грехи неведения народа.

Аллилуиа, глас 8: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.

Евангелие Луки, зачало 54. [Лк. 10, 38—42; 11, 27—28.]

Во время оно, вниде Иисус в весь некую: жена же некая именем Марфа прият Его в дом свой. И сестра ей бе нарицаемая Мариа, яже и седши при ногу Иисусову слышаше слово Его. Марфа же молвяше о мнозе службе, ставши же рече: Господи, не брежеши ли, яко сестра моя едину мя остави служити? рцы убо ей, да ми поможет. Отвещав же Иисус, рече ей: Марфо, Марфо, печешися и молвиши о мнозе: едино же есть на потребу: Мариа же благую часть избра, яже не отымется от нея. Бысть же егда глаголаше сия, воздвигши некая жена глас от народа, рече Ему: блажено чрево носившее Тя, и сосца яже еси ссал. Он же рече: темже убо блажени слышащие слово Божие, и храняще е.

[Во время оно, пришел Иисус в одно селение; здесь женщина, именем Марфа, приняла Его в дом свой; Когда же Он говорил это, одна женщина, возвысивши голос из народа, сказала Ему: блаженно чрево, носившее Тебя, и сосцы, Тебя питавшие! А одно только нужно. Мария же избрала благую часть, которая не отнимется у нее. Иисус же сказал ей в ответ: Марфа! Марфа! ты заботишься и суетишься о многом, Марфа же заботилась о большом угощении, и подошедши сказала: Господи! или Тебе нужды нет, что сестра моя одну меня оставила служить? скажи ей, чтобы помогла мне. у ней была сестра, именем Мария, которая села у ног Иисуса и слушала слово Его. А Он сказал: блаженны слышащие слово Божие и соблюдающие его.]

Причастен: Чашу спасения приму.

Текст службы приводится по материалам сайта http://pravoslavnyi.narod.ru/

Понравилась статья? Помоги сайту!
Правмир существует на ваши пожертвования.
Ваша помощь значит, что мы сможем сделать больше!
Любая сумма
Автоплатёж  
Пожертвования осуществляются через платёжный сервис CloudPayments.
Похожие статьи
Патриарх Кирилл совершил Литургию в праздник Введения во храм Пресвятой Богородицы (фото)

За Литургией была совершена хиротония архимандрита Серафима (Савостьянова) во епископа Тарусского

Введение во храм Пресвятой Богородицы и наше воцерковление

О восприемниках, издержках неофитства и пределах духовного руководства

Введение Богородицы во храм: Перемещение центра тяжести жизни

Cущность праздников – в прорыве, подъеме в иную реальность, в мир духовной красоты и света