Православный церковный календарь

Неделя 4-я по Пятидесятнице. Глас 3-й.

Апостолов Варфоломея и Варнавы (I).
Прп. Варнавы Ветлужского (1445). Перенесение мощей прп. Ефрема Новоторжского (1572). Собор преподобных отцов Псково-Печерских (переходящее празднование в Неделю 4-ю по Пятидесятнице).
Иконы Божией Матери, именуемой «Достойно есть» («Милующая») (X).

Утр. – Ев. 4-е, Лк., 112 зач., XXIV, 1–12. Лит. – Рим., 93 зач., VI, 18–23. Мф., 25 зач., VIII, 5–13. Апп.: Деян., 28 зач., XI, 19–26, 29–30. Лк., 51 зач., X, 16–21 1.

1. Если совершается полиелейная служба в честь иконы Божией Матери, именуемой «Достойно есть», то на литургии – чтения дня и Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28. Если совершается полиелейная служба в честь Собора преподобных отцов Псково-Печерских, то на литургии – чтения дня и преподобных: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.

Тропарь и кондак воскресные 3-го гласа (см. приложение 1) Тропарь апостолов, глас 3: Апо́столи святи́и… (см. приложение 2) Кондак апостола Варфоломея, глас 4: Яви́лся еси́ вели́кое со́лнце вселе́нней/ уче́ний сия́ньми и чуде́с стра́шных,/ световодя́ почита́ющия тя,/ Варфоломе́е,// Госпо́день апо́столе. Кондак апостола Варнавы, глас 3: Госпо́день был еси́ всеи́стинный служи́тель,/ апо́столов же яви́лся еси́ седми́десятих пе́рвый,/ озари́л еси́ и с Па́влом про́поведь твою́,/ всем возвеща́яй Христа́ Спа́са,/ сего́ ра́ди песнопе́нии// боже́ственную па́мять твою́, Варна́во, соверша́ем. Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4: Отце́в все Афо́нское мно́жество,/ собери́теся, ве́рно пра́зднующе,/ днесь ра́дующеся и све́тло восклица́юще все в весе́лии,/ Бо́жия бо Ма́терь ны́не от А́нгела пресла́вно воспева́ется.// Те́мже, я́ко Богоро́дицу, при́сно Сию́ сла́вим. Ин тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4: Притеце́м ве́рнии, со дерзнове́нием/ к Ми́лующей Цари́це Богоро́дице/ и уми́льно воззове́м к Ней:/ низпосли́ на ны ми́лости Твоя́ бога́тыя:/ Це́рковь на́шу сохрани́,/ лю́ди во благоде́нствии соблюди́,/ зе́млю на́шу изба́ви от вся́каго обстоя́ния,/ мир да́руй ми́рови// и спасе́ние душа́м на́шим. Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Достойно есть», глас 4: Пра́зднует днесь весь Афо́н,/ я́ко песнь прия́т от А́нгела чу́дно Тебе́, Чи́стей Богома́тери,// Ю́же вся тварь чтит, сла́вящи. Величание Божией Матери: Досто́йно есть/ велича́ти Тя, Богоро́дице,/ честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую// без сравне́ния Серафи́м. Тропарь преподобных отцов Псково-Печерских, глас 6: Собо́р святы́х Пско́во-Пече́рских днесь почти́м, / в де́брех лесны́х оби́тель чу́дную основа́вших, / и, я́ко кри́ны, доброде́тельми процве́тших, / и лю́дем пра́вый пу́ть богоподо́бия указа́вших, / мо́лят бо Го́спода // ми́ру мир дарова́ти и ве́лию ми́лость. Кондак преподобных отцов Псково-Печерских, глас 2: Тебе́, Богоро́дице / и Де́ве Чи́стей, за вся лю́ди Бо́га умоля́ющей, / оби́тель Пско́во-Пече́рская / святы́х свои́х, я́ко дар, днесь прино́сит, / Твои́х же даро́в бога́тство кто испове́сть, // я́ко и в рай возвела́ еси́ отцы́ на́ша.

Способность зреть свои грехи и видеть себя как бы со стороны, замечать свои дурные поступки, ошибки, прегрешения против заповедей Божиих — все это признаки здоровой духовной жизни человека. Действительно, несть человек, иже жив будет и не согрешит. И по собственной слабости своей, и по силе обуревающих нас страстей и искушений мы можем оступаться и впадать во грехи. Но очень важно, созерцая эти свои грехи, близко различая их и осуждая, в искренности сердца сознавать свою вину пред Богом, отнюдь не стараться поскорее забыть содеянного нами, сокрушенно каяться на исповеди, дабы очистить душу свою и неосужденно приступить к Чаше Господней. Ведь Спаситель пришел в этот мир призвать не праведников, но грешников к покаянию, о чем свидетельствует Евангелие (Мф. 9, 13; Мк. 2, 17).

Богослужебные указания


Февраль 2014