Православный календарь на 1 февраля 2022 года

Прп. Макария Великого, Египетского (390–391). Свт. Марка, архиеп. Ефесского (1444). Блж. Феодора, Христа ради юродивого, Новгородского (1392). Прп. Макария Римлянина, Новгородского (XVI). Прп. Макария, постника Печерского, в Ближних пещерах (XII). Прп. Макария, диакона Печерского, в Дальних пещерах (XIII–XIV). Обре́тение мощей прп. Саввы Сторожевского, Звенигородского (1652). Мц. Евфрасии девы (303). Прп. Макария Александрийского (394–395). Свт. Арсения, архиеп. Керкирского (ок. 953). Прп. Антония Марткопского, столпника (VI) (Груз.). Сщмч. Петра Скипетрова пресвитера (1918); сщмч. Николая Восторгова пресвитера (1930); мч. Феодора Гусева (1940). Иак., 54 зач., III, 1–10. Мк., 50 зач., XI, 11–23, и за среду (под зачало): Иак., 55 зач., III, 11IV, 6. Мк., 51 зач., XI, 23–26. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27–30 [9]. День интронизации Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Кирилла.

Тропарь преподобного Макария Великого, глас 1:

Пусты́нный жи́тель, и во пло́ти А́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Мака́рие,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою приходя́щих ти./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Кондак преподобного Макария Великого, глас 1:

Блаже́нную жизнь сконча́в в житии́ с му́ченическими ли́ки,/ в земли́ кро́тких досто́йно водворя́ешися, богоно́сне Мака́рие,/ и пусты́ню, я́коже град, насели́в, благода́ть прия́л еси́ от Бо́га чуде́с,// те́мже тя почита́ем.

Ин кондак преподобного Макария Великого, глас 4:

В дому́ Госпо́дь воздержа́ния вои́стинну тя положи́,/ я́коже звезду́ непреле́стную, световодя́щу концы́,// о́тче отце́в, Мака́рие преподо́бне.

Тропарь святителя Марка Ефесского, глас 8:

Правосла́вия наста́вниче, но́вшеств противобо́рниче,/ степе́нь ве́ры, Це́ркве свети́льниче,/ учи́телей богодухнове́нная печа́те, Ма́рко всему́дре,/ писа́нии твои́ми вся просвети́л еси́,/ цевни́це духо́вная,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак святителя Марка Ефесского, глас 8:

Богосло́вов богому́драя писа́ния,/ яко богоглаго́льник и́стинен, прие́м в се́рдцы,/ исхожде́ние Ду́ха Свята́го возвести́л еси́, я́ко до́лжно есть, приснохва́льне,/ и всесвяты́й запечатле́л еси Симво́л,/ сего́ ра́ди пое́м:// ра́дуйся, Ма́рко богоглаго́ливе.

Ин кондак святителя Марка Ефесского, глас 4:

Прему́дрыми слове́с твои́х исплете́нии, всеблаже́нне,/ вся́кая уста́ ху́льная загради́л еси́// и ве́рныя боговеща́нии просвети́л еси́ чести́ Тро́ицу в то́ждестве естества́.

Тропарь преподобного Саввы Сторожевского, глас 8:

Пусты́ни яви́лся еси́ до́брое прозябе́ние, преподо́бне:/ от ю́ности бо изво́лил еси́ чи́стое житие́, духо́вному твоему́ учи́телю после́дуя,/ и того́ уче́нием ум к Небе́сным впери́в,/ и ста́ду твоему́ прему́др наста́вник показа́лся еси́;/ тем и Христо́с я́ко пресве́тла тя свети́льника чудесы́ обогати́,/ Са́вво, о́тче наш,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак преподобного Саввы Сторожевского, глас 2:

Госпо́дним жела́нием распали́вся,/ стра́сти плотски́я воздержа́нием оттря́с,/ Боже́ственнаго све́та незаходи́мое свети́ло яви́лся еси́,/ чуде́с луча́ми всех просвеща́еши,/ притека́ющих к моще́м твои́м,// Са́вво преподо́бне, о́тче наш.

9 Если совершается полиелейная служба свт. Марка, архиеп. Ефесского, то на утрене читается Евангелие от Иоанна, 35 зач. (от полу’), X, 1–9, а на литургии – чтения дня, за среду (под зачало) и святителя: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.

У преподобного Ефрема Сирина есть замечательные слова: «Вера рождает мудрые мысли». Потому что вера есть непременное условие нашей связи с Богом. Мы можем сколько угодно исполнять обряды, внешне проявляя свой религиозный выбор, но если нет веры, то не замыкается цепь между нами и Богом. Ток по этой цепи не идет. Мы можем сколько угодно просить у Господа, но если мы не верим в Него, сомневаемся, что Он нам ответит, то наши молитвы тщетны. Вера, мудрые мысли, правильный образ жизни… Есть ли условия, без которых этот ряд распадается? Как учит святой Иоанн Златоуст, нет пользы от правой веры, если человек развращен. Не удержать веру в сознании и в сердце, если душа отдается греху, а человек живет так, будто Бога нет. У него появляются другие ценности и жизненные цели, и он устремляется к ним, забывая о Боге, впадая в грех и в разврат.

Богослужебные указания


Февраль 2014