Православный календарь на 23 июня 2023 года

Сщмч. Тимофея, еп. Прусского (361–363). Обре́тение мощей свт. Василия, еп. Рязанского (1609). Собор Рязанских святых*. Свт. Иоанна, митр. Тобольского (1715). Собор святых Тобольской митрополии**. Сщмч. Митрофана пресвитера и иже с ним мучеников многих (1900)***. Прп. Фама́ри Марджановой, исп. (1936) (Груз.). Прп. Силуана, схимника Печерского, в Дальних пещерах (XIII–XIV). Мчч. Александра и Антонины девы (ок. 313). Прп. Феофана Антиохийского (363). Свт. Вассиана, еп. Лавдийского (409). Сщмч. Тимофея Ульянова пресвитера (1940). Утр. – Ин., 35 зач. (от полу́), X, 1–9****. Лит. – Рим., 101 зач., IX, 6–19. Мф., 38 зач., X, 32–36; XI, 1. Свт.: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Ин., 36 зач., X, 9–16.

* По благословению Святейшего Патриарха Кирилла от 6 ноября 2020 года утвержден список Собора святых Рязанской митрополии. ** Благословением Святейшего Патриарха Кирилла от 25 сентября 2020 года в день Собора Сибирских святых (10/23 июня) совершается празднование, именуемое «Собор святых Тобольской митрополии». *** 8 декабря 2020 года был утвержден к общецерковному богослужебному употреблению текст службы священномученику Митрофану, пресвитеру Пекинскому, и иже с ним пострадавшим. **** Чтения свт. Иоанна Тобольского (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба.

Тропарь священномученика Тимофея, глас 4: И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д:/ сего́ ра́ди сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Тимофе́е,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим. Кондак священномученика Тимофея, глас 4: Во святи́телех благоче́стно пожи́в/ и муче́ния путь проше́д,/ и́дольския угаси́л еси́ же́ртвы,/ и побо́рник быв твоему́ ста́ду, богому́дре./ Те́мже тя почита́юще, та́йно вопие́м ти:/ от бед изба́ви ны при́сно твои́ми мольба́ми,// о́тче наш Тимофе́е. Тропарь святителя Иоанна Тобольского, глас 8: Наста́вниче благоче́стия, сиро́тствующих пита́телю,/ скорбя́щих уте́шителю, неду́гующих врачу́ безме́здный,/ душе́ю стра́ждущих ско́рый помо́щниче,/ те́плый моли́твенниче о всех ко Го́споду,/ святи́телю о́тче Иоа́нне,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Кондак святителя Иоанна Тобольского, глас 2: Яви́лся еси́ во тьме неве́дения пребыва́ющим просвети́тель,/ вдов и сиро́т уте́шитель,/ ди́вный врач немощству́ющих,/ младе́нцев и отроко́в наста́вник,/ роди́телем же пресве́тлое ра́дование,/ святи́телю о́тче Иоа́нне,/ моли́ Христа́ Бо́га/ пода́ти стране́ на́шей в ве́ре утвержде́ние,/ во́инству на́шему на враги́ побе́ду и одоле́ние,// лю́дем же Свои́м ве́лию ми́лость. Тропарь святителя Василия Рязанского, глас 4: Пе́рвее в Му́роме святи́тельством почте́н был еси́,/ из него́же непра́ведно изгоня́емь,/ на ма́нтию, я́ко на ле́гкий кора́бль, возше́л еси́,/ на не́йже па́че естества́, я́ко безпло́тен,/ по вода́м ше́ствие творя́,/ промышле́нием Вы́шняго и заступле́нием Богома́тере управля́емь,/ богоспаса́емаго гра́да Ряза́ни дости́гл еси́/ и в нем, архиере́йства престо́л восприи́м,/ богода́нную па́ству ряза́нскую до́бре упа́сл еси́,/ святи́телю о́тче наш Васи́лие,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Кондак святителя Василия Рязанского, глас 8: Я́ко многосве́тлая звезда́, от гра́да Му́рома возсия́л еси́,/ святи́телю Васи́лие,/ по вода́м же доше́д до гра́да на́шего Ряза́ни,/ Це́рковь Бо́жию до́бре упа́сл еси́,/ просвеща́я лю́ди уче́нием и житие́м твои́м./ Помина́й и ны́не ча́да твоя́, мо́лим тя,/ наста́вниче наш до́брый,/ и за ны Христу́ Бо́гу и Пречи́стей Его́ Ма́тери моли́ся,/ да благода́рною душе́ю зове́м ти:// ра́дуйся, уго́дниче Христо́в и те́плый к Бо́гу о нас моли́твенниче.

Святые отцы, размышляя о природе греха осуждения и клеветы, приходят к выводу, что, подобно зависти, гневу и злобе, осуждение и клевета также имеют своим источником человеческую гордость. Если гордыня вытесняет из человеческой жизни Бога и поведение человека начинает определяться вожделениями его собственного «я», то тогда главным врагом самовлюбленного гордеца неизбежно окажется любой человек, который вольно или невольно встанет у него на пути. И если одержимый гордостью человек решит, что кто-то ему мешает, что кто-то может нарушить границы его жизненного пространства, то он обязательно будет стараться унизить, дискредитировать, ослабить своего потенциального соперника. А добиваться этого он станет прежде всего своим словом, посредством осуждения восстанавливая против такого человека других людей.

Богослужебные указания


Февраль 2014