Православный календарь на 29 июня 2023 года

Свт. Тихона, еп. Амафунтского (425). Прп. Тихона Медынского, Калужского (1492). Прп. Тихона Лу́ховского, Костромского, чудотворца (1503). Прп. Моисея Оптинского (1862). Перенесение мощей свт. Феофана, Затворника Вышенского (2002). Сщмч. Ти́грия пресвитера и мч. Евтропия чтеца (ок. 404). Сщмчч. Гермогена, еп. Тобольского, Ефрема Долганева, Михаила Макарова, Петра Корелина пресвитеров и мч. Константина Минятова (1918). Утр. – Ин., 35 зач. (от полу́), X, 1–9*. Лит. – Рим., 106 зач., XI, 13–24. Мф., 43 зач., XI, 27–30. Свт.: Евр., 318 зач., VII, 26VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.

* Чтения свт. Феофана (на утрене и литургии) читаются, если ему совершается служба. Если совершается славословная служба прп. Тихона Калужского или прп. Тихона Луховского, то на литургии – чтения дня и преподобного: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.

Тропарь святителя Феофана, глас 8: Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ Вы́шинский подви́жниче, святи́телю Феофа́не богому́дре,/ писа́ньми твои́ми сло́во Бо́жие изъясни́л еси́/ и всем ве́рным путь ко спасе́нию указа́л еси́,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим. Кондак святителя Феофана, глас 4: Богоявле́нию тезоимени́тый,/ святи́телю Феофа́не,/ уче́ньми твои́ми мно́ги лю́ди просвети́л еси́,/ со А́нгелы ны́не предстоя́ Престо́лу Святы́я Тро́ицы,// моли́ непреста́нно о всех нас. Тропарь святителя Тихона Амафунтского, глас 1: Пусты́нный жи́тель, и в телеси́ а́нгел,/ и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Ти́хоне,/ посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м,/ исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти./ Сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния. Кондак святителя Тихона Амафунтского, глас 3: В по́стничестве, свя́те, боголюбе́зном пребы́в,/ Уте́шителеву си́лу с высоты́ прия́л еси́,/ и́дол низложи́ти пре́лести, лю́ди же спасти́,/ де́моны отгна́ти, неду́ги исцеля́ти./ Сего́ ра́ди почита́ем тя, я́ко Бо́жия дру́га,// Ти́хоне блаже́нне. Тропарь преподобного Тихона Калужского, глас 4: Я́ко свети́льник пресве́тлый,/ яви́лся еси́ в Росси́йстей земли́,/ преподо́бне о́тче наш Ти́хоне,/ в пусты́ни всели́вся,/ в не́йже преходя́ жесто́кое жи́тельство,/ я́ко безпло́тен, пожи́л еси́,/ сего́ ра́ди и чуде́с дарова́нием обогати́ тя Бог./ Тем и мы, притека́юще к моще́м твои́м, уми́льно глаго́лем:/ о́тче преподо́бне,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим. Кондак преподобного Тихона Калужского, глас 8: Оте́чества удали́вся, преподо́бне, в пусты́ню всели́лся еси́,/ иде́же жесто́кое житие́ твое́ показа́л еси́/ и, мно́гих доброде́тельми удиви́в,/ дарова́ние чуде́с от Христа́ прия́л еси́./ Те́мже помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, преподо́бне Ти́хоне, о́тче наш. Тропарь преподобного Тихона Луховского, глас 4: Же́ланием духо́вным в пусты́ню всели́лся еси́/ и, та́мо невозвра́тно ше́ствовав боже́ственными стезя́ми,/ дости́гл еси́ в Небе́сныя оби́тели,/ и ны́не со А́нгелы предстои́ши/ у Престо́ла всех Царя́ Христа́ Бо́га,/ Ему́же приле́жно моли́ся/ поми́ловати град сей и лю́ди,/ ве́рою пра́зднующия пречестну́ю па́мять твою́,// Ти́хоне преподо́бне, о́тче наш. Кондак преподобного Тихона Луховского, глас 8: Христо́вою любо́вию уязви́вся, преподо́бне,/ во след Его́ невозвра́тно ше́ствовал еси́,/ посто́м и воздержа́нием плотски́я стра́сти умертви́л еси́,/ бде́нием же и моли́твами вселука́ваго врага́ до конца́ низложи́л еси́/ и слеза́ми, я́ко еле́ем, свещу́ све́тлу себе́ угото́вал еси́;/ те́мже в Небе́сныя оби́тели невозбра́нно вшел еси́,/ иде́же, ра́дуяся, Го́сподеви предстои́ши,/ Ему́же приле́жно моли́ся, мо́лим тя,/ я́ко да ми́лостив нам бу́дет в День стра́шнаго Его́ прише́ствия,/ и да не пребу́дем и мы вне черто́га Христо́ва,/ но да сподо́бит ны одесну́ю Себе́ ста́ти моли́твами твои́ми, преподо́бне,// да зове́м ти: ра́дуйся, богому́дре о́тче наш Ти́хоне.

Всем хорошо известны слова из Евангелия от Матфея: Придите… и научитесь от Меня, ибо Я кроток и смирен сердцем… А что дальше? …И обрящете покой душам вашим (Мф. 11, 28–29). Господь связывает кротость и смирение с внутренним покоем, а покой – это синоним человеческого благополучия. Можно быть богатым, знатным, обладать властью, можно быть иерархом, священником, министром – кем угодно, но если нет внутреннего покоя, то нет и благополучия. Современная жизнь показывает нам удивительные примеры того, как люди, достигающие высот в политической жизни, становящиеся очень богатыми, сверхбогатыми, не могут найти этого покоя. А почему? Да потому, что мы живем в мире, где пребывает грех, и в сердцах человеческих возникают разные негативные чувства по отношению к другим людям. Если мы хотим иметь покой, нужно научиться предавать суду Божию наших противников и врагов. Если мы осознаём свою правоту, то первое, что должны чувствовать в опасной жизненной ситуации, – это уверенность в том, что только Бог является подлинным Судией, только Он прозревает глубины человеческого духа. И если тот или иной человек действительно становится нашим врагом (а мы того не желаем и поводов не даем), то нужно крепко молиться о нем и просить, чтобы свершился суд Божий, а не суд человеческий.

Богослужебные указания


Февраль 2014