Православный календарь на 25 февраля 2023 года

Всех преподобных отцов, в подвиге просиявших (переходящее празднование в субботу сырной седмицы). Иверской иконы Божией Матери. Свт. Меле́тия, архиеп. Антиохийского (381). Свт. Алексия, митр. Киевского, Московского и всея Руси, чудотворца (1378). Свт. Мелетия, архиеп. Харьковского (1840). Прп. Марии, именовавшейся Мари́ном, и отца ее Евгения (VI). Свт. Антония, патриарха Константинопольского (895). Прп. Мелетия Ипсени́йского (XIX). Утр. – Богородицы: Лк., 4 зач., I, 39–49, 56, или свт.: Ин., 36 зач., X, 9–16. Лит. – Богородицы: Флп., 240 зач., II, 5–11. Лк., 54 зач., X, 38–42; XI, 27–28, или свт.: Евр., 335 зач., XIII, 17–21. Лк., 24 зач., VI, 17–23. Ряд. (под зачало): Рим., 115 зач., XIV, 19–26. Мф., 16 зач., VI, 1–13. Прпп.: Гал., 213 зач., V, 22VI, 2. Мф., 43 зач., XI, 27–30. Служба Триоди в честь всех преподобных отцов, в подвиге просиявших, совершается вместе с полиелейной службой в честь Иверской иконы Божией Матери или в соединении с полиелейной службой святителя Алексия. При совершении богослужения следует руководствоваться 6-й Марковой главой Типикона под 24 февраля: «Аще случится Обретение честныя главы Иоанна Предтечи в субботу сыропустную».

Тропарь отцов, глас 4: Бо́же оте́ц на́ших,/ творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости,/ не отста́ви ми́лость Твою́ от нас,/ но моли́твами их// в ми́ре упра́ви живо́т наш. Кондак отцов, глас 8: Я́ко благоче́стия пропове́дники,/ и нече́стия обузда́тели/ богоно́сных собо́р уясни́л еси́, подсо́лнечную осиява́ющия./ В ми́ре соверше́нном тех моли́твами,/ Тебе́ сла́вящия и велича́ющия сохрани́,// пою́щия Ти, Го́споди: Аллилу́ия. Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Иверской, глас 1: От святы́я ико́ны Твоея́,/ о Влады́чице Богоро́дице,/ исцеле́ния и цельбы́ подаю́тся оби́льно,/ с ве́рою и любо́вию приходя́щим к ней./ Та́ко и мою́ не́мощь посети́/ и ду́шу мою́ поми́луй, Блага́я,// и те́ло исцели́ благода́тию Твое́ю, Пречи́стая. Кондак Божией Матери пред иконой Ее Иверской, глас 8: А́ще и в мо́ре вве́ржена бысть свята́я ико́на Твоя́, Богоро́дице,/ от вдови́цы, не могу́щия спасти́ сию́ от враго́в,/ но яви́лася есть Храни́тельница Афо́на/ и Врата́рница оби́тели И́верския, враги́ устраша́ющая/ и в правосла́вней Росси́йстей стране́// чту́щия Тя от всех бед и напа́стей избавля́ющая. Тропарь святителя Московского Алексия, глас 8: Я́ко апо́столом сопресто́льна,/ и врача́ предо́бра, и служи́теля благоприя́тна,/ к ра́це твое́й честне́й притека́юще, святи́телю Алекси́е, богому́дре чудотво́рче,/ соше́дшеся, любо́вию в па́мять твою́ све́тло пра́зднуем,/ в пе́снех и пе́ниих ра́дующеся и Христа́ сла́вяще,/ такову́ю благода́ть тебе́ дарова́вшаго исцеле́ний// и гра́ду твоему́ вели́кое утвержде́ние. Ин тропарь святителя Московского Алексия, глас 4: Апо́стольских догма́т опа́сна храни́теля,/ Це́ркве росси́йския па́стыря и учи́теля,/ преблаже́ннаго Алекси́я святи́теля па́мять пра́зднующе,/ славосло́вим Христа́ Бо́га на́шего пе́сньми достодо́лжными,/ дарова́вшаго нам уго́дника Своего́,/ я́ко оби́льный исто́чник, точа́щь врачева́ния,// гра́ду же Москве́ похвалу́ и утвержде́ние. Кондак святителя Московского Алексия, глас 8: Боже́ственнаго и пречестна́го святи́теля Христо́ва,/ но́ваго чудотво́рца Алекси́я,/ ве́рно вси пою́ще, лю́дие, любо́вию да ублажи́м, я́ко па́стыря вели́каго,/ служи́теля же и учи́теля прему́дра земли́ Росси́йстей./ Днесь, в па́мять его́ прите́кше, ра́достно возопие́м песнь богоно́сному:/ я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу, многообра́зных нас изба́ви обстоя́ний, да зове́м ти:// ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.

Подвижничество означает несение духовного подвига, а подвиг всегда предполагает самоотречение. Подвиг не может совершаться тем, кто заботится о себе, о своем благополучии, о деньгах, о карьере, кто погружен в суету. Подвиг всегда требует от человека отдачи себя во имя ближних и дальних, для решения многих дел – земных и небесных. Подвиг есть некое сораспятие Христу. И если мы хотим жить так, как Господь нам повелел, если хотим следовать великим угодникам Божиим, то должны научиться совершать подвиг. Большой или маленький подвиг – все зависит от того, сколько у нас сил, какое положение мы занимаем, сколь весомыми для окружающих могут быть результаты этого подвига. Но мы должны его совершать путем отречения от самих себя, путем жертвенности, через служение Божиему делу и высшим идеалам.

Богослужебные указания


Февраль 2014