Молитва об Украине: Призри на скорбь чад Твоих, в земли украинстей сущих

Это молитва, к которой хочется и должно приложить слова Спасителя: «…Если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Моего Небесного, ибо где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них» (Мф. 18, 19–20)…

Смс-переписка с друзьями:

– Ты завтра к нам приедешь?

– Да-да, конечно, очень жду.

– Тогда придумай нам богослужебную форму молитвы об Украине.

Между нашей молитвой в храме и домашней молитвой всегда большой разрыв. Я не о келейном правиле, которое читаешь в одиночестве – будь то взятое из молитвослова или с какими-то изменениями, благословленными духовником или самостоятельно принятыми. Это молитва личная. А вот когда мы собираемся помолиться вместе – с домашними или с друзьями, о наших общих нуждах, вне храма?

Это молитва, к которой хочется и должно приложить слова Спасителя: «…Если двое из вас согласятся на земле просить о всяком деле, то, чего бы ни попросили, будет им от Отца Моего Небесного, ибо где двое или трое собраны во имя Мое, там Я посреди них» (Мф. 18, 19–20)…

Это молитва тоже церковная, молитва собрания, но она проходит вне храма. Кстати, сейчас все более распространяется основанная на приведенных словах Спасителя «Молитва по соглашению» – общая молитва, которой согласившиеся участники молятся ежедневно каждый в своем месте (при этом часто, но не всегда оговаривается фиксированное время для этой молитвы, чтобы единством времени преодолеть разрозненность пространства).

Мало кто задумывается о том, что даже в случае этой молитвы от нас требуется некоторое литургическое творчество: выбрать исходный текст молитвы (в Интернете, а также и в печатных изданиях, даются образцы, различающиеся между собой, и в большинстве не без корявости) и приспособить его под конкретное прошение и состав молящихся. А если мы просто собираемся помолиться о чем-то важном? Вот как случилось у нас: простой дружеский визит потребовал общей молитвы о нашей общей боли, об общей беде нашей земли и нашей Церкви.

Друзья мои – молодая семья с двумя младенцами: старшей два с небольшим годика, младшему четыре месяца. И до рождения младшенького, и уже после его рождения они, бывало, приглашали друзей к себе помолиться вместе, когда вдруг назревали какие-то трудности и скорби или же пора было всем вместе поблагодарить Бога.

Например, собирались мы на акафист. Это не какая-то сверхблагочестивая семья «установленного православного образца» – «нормальные» современные люди; просто все мы любим наш приход, где встречаемся по воскресеньям и праздникам, мы действительно дружим и дорожим этой дружбой, многообразно общаемся и вне храма и можем говорить друг с другом о самом главном в жизни и просить молитв друг у друга.

Продолжение смс-диалога:

– А  общецерковная патриаршая молитва?

– Общецерковную мы на правиле читаем. Ну, на келейном.

– Ага, поняла. Составлю что-то с помощью святителя Афанасия.

– Ну, может, встроить ее в какой канон или акафист? Ну, чтоб уж так помолиться, раз мы вместе соберемся.

– Так я ж тебе ответила. Тут и придумок не надо. Сброшу вам чин как слеплю.

Как составитель нескольких сборников о молитве и даже молитвословов, я сочтена специалистом, который может «придумать нам богослужебную форму». Дело сперва показалось мне простым – «сброшу чин как слеплю»: есть исходная молитва, благословленная Святейшим Патриархом Кириллом для всей нашей Церкви; есть некоторая ориентация в молебных последованиях и, что очень важно, представление о том, что допустимо в молитве мирян без священника. Но самое главное – я знаю, что есть общедоступное и так мало кем востребованное для молитвенных нужд наследие святителя Афанасия (Сахарова), исповедника.

Сам он писал: «Я очень люблю наше богослужение, наши дивные песнопения и молитвословия и давно мечтаю о собрании воедино всех отдельно издававшихся и остающихся в рукописях служб и чинопоследований, об их исправлении, дополнении, переконструировании в целях приближения их к пониманию современных богомольцев и облегчения возможности пользования ими для современных совершителей богослужения».

В книге о нем «Славы Божия ревнитель» есть многие составленные или обработанные им последования молебных пений на разные случаи. Но еще больше этих последований, в электронном виде, содержится на сайте посвященного ему храма, в том числе «Последование молебного пения во время войны», «Последование молебного пения в нашествие варваров», «Последование молебного пения о прекращении войн и о мире во всем мире», «Последование молебного пения об отечестве», составленное в 1941 году, и его вариант – «Последование молебного пения об отечестве. Чин, совершаемый мирянином». Вот этот чин и хотелось взять за основу.

Святитель Афанасий, исповедник и песнотворец, делом жизни которого было создание Службы всем святым, в земле Русской просиявшим (а создавалась и служилась она большей частью в лагерях и ссылках), был великим знатоком и чтителем устава церковного и лучше всех – и глубоко, и доходчиво, – передавал смысл и сущность этого устава.

Кроме многократно издававшейся книги «О поминовении усопших по уставу православной Церкви», относительно широко известно также его маленькое сочинение, издававшееся брошюркой – «Молитвословия за трапезой». И та и другая книга «ставят мозги», научают чувствовать смысл и меру молитвенных чинов. И можно быть уверенным, что «Чин, совершаемый мирянином», выверен именно под мирянина и досконально расписан. Остается встроить в него ту молитву, что благословил Святейший Патриарх… и, возможно, и те молитвы об Украине, что благословлены были им раньше, в мае и в феврале. Это я и назвала поспешным словом «слеплю».

Оказалось, что это не минутная задача, пусть даже и «на всем готовеньком».

Самое главное, что священноисповедник Афанасий с любовью и терпением «раскладывает по полочкам», как нам до́лжно молиться. У него есть ценное указание, на которое можно опереться как на скалу (и как на благословение):

«Все последования Молебных пений в отсутствие священника может совершать каждый мирянин, опуская только нарочитые священнические и диаконские возглашения и соответственно изменяя некоторые молитвословия, а все возгласы священнические: «Благословен Бог:» и подобные заменяя одним возгласом: Моли́твами святы́х оте́ц наших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас».

С некоторой неудовлетворенностью заменила я слово в молитвенном припеве канона «Милостивый Господи, по молитвам святых Твоих помилуй землю Русскую» – на «землю Украинскую». Переделала грамматически прошения февральской ектении сообразно прошениям из чина святителя Афанасия, а те немного сократила. В середине чина святителя – большая молитва, подобная молитве на литии, с поминанием множества святых. Более чем естественно было в этой молитве обратиться к святым Киевской Руси и к новомученикам.

И сразу встал вопрос – какие новомученики связаны с Украиной? Кроме священномученика Владимира Киевского, сразу вспомнился только почитаемый нами Арка́дий (Остальский), епи́скоп Бе́жецкий – помнила из жития, что еще до епископства он был миссионером в Галичине. Вставили в молитву и имена тех святых новомучеников, к предстательству которых мы на нашем приходе постоянно прибегаем…

Большой получился чин, но я знала, что моих друзей это не смутит.

Так и вышло. Приехала, попили чаю, дожидаясь еще одного друга, а после – пока мама уложит младшего. И, наконец, четверо взрослых в присутствии двухлетней Агаши помолились перед иконами. Иногда сбивались в гласах тропарей (хотя вообще-то мы достаточно спетая компания), но не сбивались с молитвенного настроения. Припевы канона читали все по очереди, по кругу. В середине нашего чина все же проснулся Толик, и дальше мама молилась с ним на руках.

Вот и всё. Но это, скорее, только начало. Я поняла, что вот в такой общей молитве, именно молитве чином, порядком, с нужными словами – мы сейчас очень нуждаемся. Увидела недостатки моего «слеплю» и попыталась исправить их.

Прежде всего (кроме исправления опечаток) потребовалось вдумчиво дополнить список святых в молении – обновить в памяти общую историю святости нашего Отечества и узнать о новомучениках Украины, – хотя бы только о святителях. И… простирается перед тобой целое море, даже если не читать, а лишь проглядывать жития. Море это теперь не обойти стороной, в него надо погрузиться, потому что молитвенно взывать о мире – это не просто желание, но долг каждого христианина в эти дни нашего Отечества, и взывать о нем надо любовью и к любви святых. Надо войти в их подвиг, принять его и обратиться к каждому из них неравнодушно – чтобы их «теплая молитва», их горячность зажгла и нашу любовь и общая с ними молитва достигла Господа. А пока – за полный день, от утра до поздней ночи, составилось всё еще «предварительное» прошение…

Просмотреть и исправить молитвы, которыми не раз еще будем мы молиться, я попросила свою подругу и «соратницу», Людмилу Павловну Медведеву – опытнейшего редактора богослужебной литературы, несколько лет заведовавшей Отделом богослужебных книг в Издательстве Патриархии (ее кандидатская диссертация посвящена изданию богослужебных книг за последние 70 лет).

И Людмила предложила мне заменить «землю Украинскую» на «Русь Святую» и на «землю нашу» (кроме отдельных случаев). Она права! Мы молимся обо всем нашем отечестве, а не об отделенной от России земле, не об иностранном государстве. И не только о тех, кто страждет под пулями и снарядами. Мы молим спасти землю нашу. «Да тут можно даже и “Землю” с большой буквы написать, – сказала Людмила, – мы и о планете молимся. И чтобы молились-то мы в любом месте – и там, в Киеве, и в Донецке, который себя Украиной не считает, и в Сибири…»

…Я долго писала эту заметку. Долго, потому что больше времени отдала самому «последованию молебного пения». Но вот сегодня узнала, что под снарядами сгорел дом виртуально знакомой мне многодетной семьи из Славянска, где семь приемных детей (при пяти кровных). Что все живы, но остались без ничего и ищут прибежища, и остро нуждаются в помощи…

Вот оно, подступило и заглядывает в окна.

И нам остается – молиться.

Последование молебнаго пения мирян
о прекращении междоусобныя брани на Украине

(В завершении — Молитва о прекращении междоусобныя брани, на Божественной литургии по сугубой ектении чтомая, благословленная Святейшим Патриархом Кириллом к общенародному употреблению. Она и благословленные еще в феврале прошения ектений встроены в «Последование молебнаго пения об отечестве, чин, совершаемый мирянином» и отчасти в «Последование молебнаго пения о прекращении войн и о мире всего мира» сщисп. Афанасия Ковровского. В прошениях «землю Русскую» было заменено на «землю Руси́ Святы́я» и аналогичные варианты).

Примечание святителя Афанасия: Все последования Молебных пений в отсутствие священника может совершать каждый мирянин, опуская только нарочитые священнические и диаконские возглашения и соответственно изменяя некоторые молитвословия, а все возгласы священнические: Благословен Бог: и подобные заменяя одним возгласом: Моли́твами святы́х оте́ц наших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас.

Первее сотвори три поклона, глаголя:

Бо́же, очи́сти мя гре́шнаго (гре́шную) и поми́луй мя. (Поклон).

Созда́вый мя Го́споди, поми́луй мя. (Поклон).

Без числа́ согреши́х, Го́споди, поми́луй и прости́ мя гре́шнаго (гре́шную). (Поклон).

Посем начинай:

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь. (Поклон.)

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́. (Крестное знамение без поклона.)

Царю́ Небе́сный,/ Уте́шителю, Ду́ше И́стины,/ И́же везде́ сый,/ и вся исполня́яй,/ сокро́вище благи́х,/ и жи́зни Пода́телю,/ прииди́ и всели́ся в ны́,/ и очи́сти ны от вся́кия скве́рны,// и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды, с тремя поклонами).

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х: да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́; хлеб наш насу́щный да́ждь нам дне́сь, и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы́ оставля́ем должнико́м на́шим, и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго. (Крестное знамение без поклона.)

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь. (Поклон.)

Го́споди, поми́луй. (12 раз.)

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон.)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу. (Поклон.)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему. (Поклон.)

Псалом 43,

1В коне́ц, сыно́в Коре́овых, в ра́зум.

2Бо́же, уши́ма на́шима услы́шахом, и отцы́ на́ши возвести́ша нам де́ло, е́же соде́лал еси́ во днех их, во днех дре́вних. 3Рука́ Твоя́ язы́ки потреби́, и насади́л я еси́, озло́бил еси́ лю́ди и изгна́л еси́ я. 4Не бо мече́м свои́м насле́диша зе́млю, и мы́шца их не спасе́ их, но десни́ца Твоя́, и мы́шца Твоя́, и просвеще́ние лица́ Твоего́, я́ко благоволи́л еси́ в них. 5Ты еси́ Сам Царь мой и Бог мой, запове́даяй спасе́ния Иа́ковля. 6О Тебе́ враги́ на́ша избоде́м ро́ги, и о и́мени Твое́м уничижи́м востаю́щия на ны. 7Не на лук бо мой упова́ю, и меч мой не спасе́т мене́. 8Спа́сл бо еси́ нас от стужа́ющих нам, и ненави́дящих нас посрами́л еси́. 9О Бо́зе похва́лимся весь день и о и́мени Твое́м испове́мыся во век. 10Ны́не же отри́нул еси́ и посрами́л еси́ нас, и не изы́деши, Бо́же, в си́лах на́ших. 11Возврати́л еси́ нас вспя́ть при вразе́х на́ших, и ненави́дящии нас расхища́ху себе́. 12Дал еси́ нас я́ко о́вцы сне́ди, и во язы́цех разсе́ял ны еси́. 13Отда́л еси́ лю́ди Твоя́ без цены́, и не бе мно́жество в восклица́ниих на́ших. 14Положи́л еси́ нас поноше́ние сосе́дом на́шим, подражне́ние и поруга́ние су́щим о́крест нас. 15Положи́л еси́ нас в при́тчу во язы́цех, покива́нию главы́ в лю́дех. 16Весь день сра́м мой предо мно́ю есть, и студ лица́ моего́ покры́ мя 17от гла́са поноша́ющаго и оклевета́ющаго, от лица́ вра́жия и изгоня́щаго. 18Сия́ вся приидо́ша на ны, и не забы́хом Тебе́, и не непра́вдовахом в заве́те Твое́м. 19И не отступи́ вспя́ть се́рдце на́ше, и уклони́л еси́ стези́ на́ша от пути́ Твоего́. 20Я́ко смири́л еси́ нас на ме́сте озлобле́ния, и прикры́ ны сень сме́ртная. 21А́ще забы́хом и́мя Бо́га на́шего и а́ще возде́хом ру́ки на́ша к бо́гу чужде́му, 22не Бо́г ли взы́щет сих́? Той бо весть та́йная се́рдца. 23Зане́ Тебе́ ра́ди умерщвля́емся весь день, вмени́хомся я́ко о́вцы заколе́ния. 24Воста́ни, вску́ю спи́ши, Го́споди? Воскресни́ и не отри́ни до конца́. 25Вску́ю лице́ Твое́ отвраща́еши, забыва́еши нищету́ на́шу и ско́рбь на́шу? 26Я́ко смири́ся в пе́рсть душа́ на́ша, прильпе́ земли́ утро́ба на́ша. 27Воскресни́, Го́споди, помози́ нам и изба́ви нас и́мене ра́ди Твоего́.

Псалом 73

Разума Аса́фу.

1Вску́ю, Бо́же, отри́нул еси́ до конца́? Разгне́вася я́рость Твоя́ на о́вцы па́жити Твоея́? 2Помяни́ сонм Твой, eго́же стяжа́л еси́ испе́рва, изба́вил еси́ жезло́м достоя́ния Твоего́, гора́ Сио́н сия́, в не́йже всели́лся еси́. 3Воздви́гни ру́це Твои́ на горды́ни их в коне́ц, ели́ка лука́внова враг во святе́м Твое́м. 4И восхва́лишася ненави́дящии Тя́ посреде́ пра́здника Твоего́, положи́ша зна́мения своя́, зна́мения, и не позна́ша, 5я́ко во исхо́де превы́ше; я́ко в дубра́ве дре́вяне секи́рами разсеко́ша 6две́ри eго́ вку́пе: се́чивом и оско́рдом разруши́ша и. 7Возжго́ша огне́м святи́ло Твое́, на земли́ оскверни́ша жили́ще и́мене Твоего́. 8Ре́ша в се́рдце свое́м ю́жики их вку́пе: «прииди́те и отста́вим вся пра́здники Бо́жия от земли́. 9Зна́мения их не ви́дехом: несть ктому́ проро́ка, и на́с не позна́ет ктому́». 10Доко́ле, Бо́же, поно́сит враг? Раздражи́т проти́вный и́мя Твое́ до конца́? 11Вску́ю отвраща́еши ру́ку Твою́ и десни́цу Твою́ от среды́ не́дра Твоего́ в коне́ц? 12Бог же Царь наш пре́жде ве́ка соде́ла спасе́ние посреде́ земли́. 13Ты утверди́л еси́ си́лою Твое́ю мо́ре, Ты сте́рл еси́ главы́ змие́в в воде́, 14Ты сокруши́л еси́ главу́ зми́еву, дал еси́ того́ бра́шно лю́дем Ефио́пским. 15Ты расто́ргл еси́ исто́чники и пото́ки, Ты изсуши́л еси́ ре́ки Ифа́мския. 16Твой есть день, и Твоя́ есть нощь: Ты соверши́л еси́ зарю́ и со́лнце. 17Ты сотвори́л еси́ вся преде́лы земли́, жа́тву и ве́сну Ты созда́л еси́ я. 18Помяни́ сия́: враг поноси́ Го́сподеви, и лю́дие безу́мнии раздражи́ша и́мя Твое́. 19Не преда́ждь звере́м ду́шу, испове́дающуся Тебе́, душ убо́гих Твои́х не забу́ди до конца́. 20При́зри на заве́т Твой, я́ко испо́лнишася помраче́ннии земли́ домо́в беззако́ний. 21Да не возврати́тся смире́нный посра́млен, нищ и убо́г восхва́лита и́мя Твое́. 22Воста́ни, Бо́же, суди́ прю Твою́, помяни́ поноше́ние Твое́, е́же от безу́мнаго весь день. 23Не забу́ди гла́са моли́твенник Твои́х, горды́ня ненави́дящих Тя взы́де вы́ну [к Тебе́].

Псалом 78,

Аса́фу.

1Бо́же, приидо́ша язы́цы в достоя́ние Твое́, оскверни́ша хра́м святы́й Твой, 2положи́ша Иерусали́м я́ко ово́щное храни́лище, положи́ша тру́пия раб Твои́х бра́шно пти́цам небе́сным, пло́ти преподо́бных Твои́х звере́м земны́м. 3Пролия́ша кро́вь их я́ко во́ду о́крест Иерусали́ма, и не бе погреба́яй. 4Бы́хом поноше́ние сосе́дом на́шим, подражне́ние и поруга́ние су́щим о́крест нас. 5Доко́ле, Го́споди, прогне́ваешися до конца́? Разжже́тся я́ко огнь рве́ние Твое́? 6Проле́й гнев Твой на язы́ки не зна́ющия Тебе́, и на ца́рствия, я́же и́мене Твоего́ не призва́ша, 7я́ко поядо́ша Иа́кова, и ме́сто eго́ опустоши́ша. 8Не помяни́ на́ших беззако́ний пе́рвых: ско́ро да предваря́т ны щедро́ты Твоя́, Го́споди, я́ко обнища́хом зело́. 9Помози́ нам, Бо́же, Спаси́телю наш, сла́вы ра́ди и́мене Твоего́, Го́споди, изба́ви ны, и очи́сти грехи́ на́ша и́мене ра́ди Твоего́. 10Да не когда́ реку́т язы́цы: «где́ есть Бо́г их?» И да уве́стся во язы́цех пред очи́ма на́шима отмще́ние кро́ве раб Твои́х пролиты́я. 11Да вни́дет пред Тя воздыха́ние окова́нных, по вели́чию мы́шцы Твоея́ снабди́ сы́ны умерщвле́нных. 12Возда́ждь сосе́дом на́шим седмери́цею в не́дро их поноше́ние их, и́мже поноси́ша Тя, Го́споди. 13Мы же, лю́дие Твои́ и о́вцы па́жити Твоея́, испове́мыся Тебе́, Бо́же, во век, в род и род возвести́м хвалу́ Твою́.

Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же. (Трижды с тремя поклонами)

Посем, во глас 6:

Бог Госпо́дь и яви́ся нам: благослове́н Гряды́й во и́мя Госпо́дне.

Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко Бла́г, я́ко в век ми́лость Его́.

И поем:

Бог Госпо́дь и яви́ся нам:/ благослове́н Гряды́й// во и́мя Госпо́дне.

Обыше́дше обыдо́ша мя, и и́менем Госпо́дним противля́хся им.

И поем:

Бог Госпо́дь и яви́ся нам:/ благослове́н Гряды́й// во и́мя Госпо́дне.

Не умру́, но жив бу́ду, и пове́м дела́ Госпо́дня.

И поем:

Бог Госпо́дь и яви́ся нам:/ благослове́н Гряды́й// во и́мя Госпо́дне.

Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, сей бысть во главу́ у́гла: от Го́спода бысть сей, и есть ди́вен во очесе́х на́ших.

И поем:

Бог Госпо́дь и яви́ся нам:/ благослове́н Гряды́й// во и́мя Госпо́дне.

Тропари́, глас 6:

Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас,/ вся́каго бо отве́та недоуме́юще,/ сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це,// гре́шнии прино́сим: поми́луй нас.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Го́споди, поми́луй нас,/ на Тя бо упова́хом,/ не прогне́вайся на ны́ зело́,/ ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших,/ но при́зри и ны́не, я́ко благоутро́бен,/ и изба́ви ны от враг на́ших:/ Ты бо еси́ Бог наш,/ и мы лю́дие Твои́,/ вси дела́ руку́ Твое́ю,// и и́мя Твое́ призыва́ем.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам,/ Благослове́нная Богоро́дице,/ наде́ющиися на Тя́, да не поги́бнем,/ но да изба́вимся Тобо́ю от бед:// Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

По сем поем канон.

Песнь 1

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. 

Песнь 3

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. 

Катавасия:

Моли́твами святы́х Твои́х, Ми́лостиве,/ изба́ви от бед и обстоя́ний Русь Святу́ю,/ я́ко мы усе́рдно к Тебе́ прибега́ем,// ми́лостивому Изба́вителю и всех Влады́це, Го́споду Иису́су. (Поклон.)

Спаси́ от бед и обстоя́ний Русь Святу́ю,/ Пресвята́я Богоро́дице Де́во,/ я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем,// я́ко к неруши́мей стене́ и предста́тельству. (Поклон)

По сем читай сия моления:

На нело́жное сло́во Твое́: проси́те, и да́стся вам, упова́юще, к Тебе́, Го́споду Бо́гу на́шему, прибега́ем, про́сим по́мощи Твоея́, и́щем спасе́ния Твоего́, толце́м в две́ри милосе́рдия Твоего́. Да́руй нам бла́га Твоя́, О́тче Небе́сный, и не отри́ни проше́ния на́шего, его́же с во́плем кре́пким и стена́нием серде́чным дерза́ем произноси́ти Тебе́: пощади́, пощади́, Го́споди, Русь Святу́ю, и весь наро́д ея́ человеколю́бно и ско́ро поми́луй. (Поклон.)

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Первозда́нных прароди́телей на́ших, за наруше́ние за́поведи Твоея́, ра́йского блаже́нства, Еде́мския красоты́ и сла́дости лиши́вшихсяи о сем пред враты́ рая́ рыда́вших, обетова́нием о Спаси́теле уте́шивый: умилосе́рдися, Долготерпели́ве, и о многосогреши́вших наро́дех на́ших, досто́йно за мно́гия беззако́ния, за наруше́ния всех Твои́х за́поведей мно́гими скорбьми́ наказу́емых, уте́шии нас наде́ждою ско́рою избавле́ния от всех бед, обыше́дших зе́млю на́шу: та́ко пощади́, пощади́, Го́споди, Оте́чество на́ше, Русь Святу́ю, и весь наро́д наш человеколю́бно и ско́ро поми́луй. (Поклон.)

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

При́зри ми́лостивым о́ком на лю́ди Руси́ Святы́я, и сотвори́ ю́ непреобори́му от ра́спри творя́щих, мо́лим Тя, Милосе́рдый Го́споди, услы́ши и поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Просвети́, Го́споди, све́том Своего́ богоразу́мия мы́сли ожесточе́нием помраче́нных, ве́рных же Свои́х в стране́ Украинской и Росси́йской укрепи́ и невреди́мых соблюди́, мо́лим Тя, Всеси́льный Тво́рче, услы́ши и поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Да́вый за́поведь Твою́ нам, е́же люби́ти Тебе́, Бо́га на́шего, и бли́жняго своего́: сотвори́, да не́нависти, вражды́, оби́ды, мздои́мства, кровопроли́тия и про́чая беззако́ния прекратя́тся, и́стинная же любо́вь да ца́рствует в лю́дех Руси́ Святы́я, мо́лим Ти ся, Спаси́телю наш, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Ра́спри, раздо́ры, разделе́ния, вражду́ и зло́бу, междоусо́бия и во́йны всеконе́чно истреби́, Ми́лостиве Го́споди, тишину́ же наро́дом земли́ на́шея да́руй, и ми́ром вожделе́нным их огради́, Бо́же наш, услы́ши и поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Пощади́ гра́ды и ве́си вою́емыя ра́ди младе́нцев, та́мо су́щих, и́же десни́цы своея́ и шу́йцы не позна́ша, и ра́ди ското́в безслове́сных, Ми́лостиве Го́споди, услы́ши и поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Сохрани́ вся лю́ди Твоя́, су́щия среди́ у́жасов войны́, огради́ их А́нгелы Свои́ми, сохрани́ их от стра́ха нощна́го, от стрелы́ летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от ран, боле́зней, гла́да, разоре́ния и ины́х бед: Го́споди, услы́ши нас и поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Уте́ши, Бла́же, скорбя́щия лю́ди земли́ на́шея, во́йнами разоря́емыя, услы́ши на́ше моле́ние о всех стра́ждущих от междоусо́бныя бра́ни, и ми́лостивно поми́луй.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.) 

По сем вместо возгласа глаголи:

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь. (Поклон.)

Седален, глас 6:

Отце́м на́шим ми́лости оби́льно источа́вый/ и Оте́чество на́ше, Русь Святу́ю, ди́вно храня́й,/ не отлуча́йся, Па́стырю До́брый,/ и от нас скорбя́щих и бе́дствующих,/ но неотсту́пен бу́ди с на́ми всегда́,/ вопия́ лю́бящим Тя:// Аз есмь с ва́ми, и никто́же на вы. (Поклон.)

Песнь 4

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Песнь 5

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Песнь 6

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. 

По сем катавасия:

Моли́твами святы́х Твои́х, Ми́лостиве, / изба́ви от бед и обстоя́ний Русь Святу́ю,/ я́ко мы усе́рдно к Тебе́ прибега́ем,// ми́лостивому Изба́вителю и всех Влады́це, Го́споду Иису́су. (Поклон.)

Спаси́ от бед и обстоя́ний Русь Святу́ю,/ Пресвята́я Богоро́дице Де́во,/ я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем,// я́ко к неруши́мей стене́ и предста́тельству. (Поклон.)

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Конда́к, глас 6:

Предста́тельства ра́ди Пречи́стыя Богома́тере,/ хода́тайства ра́ди святы́х сро́дников на́ших,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Благи́й, на по́мощь к нам,/ из глубины́ серде́чныя взыва́ющим:/ поми́луй, поми́луй,// поми́луй нас, Го́споди. (Поклон.) 

Таже:

Проки́мен, глас 6-й: Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́, и прииди́, во е́же спасти́ нас.

И пое́м, во глас 6:

Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́, и прииди́, во е́же спасти́ нас.

Го́споди Бо́же сил, доко́ле гне́ваешися на моли́тву рабо́в Твои́х?

И пое́м:

Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́, и прииди́, во е́же спасти́ нас.

Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́. –

И пое́м:

И прииди́, во е́же спасти́ нас.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. (Поклон.)

Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

И пое́м: Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Хвали́те Го́спода с небе́с, хвали́те Его́ в вы́шних.

И пое́м: Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Вся́кое дыха́ние. –

И пое́м: Да хва́лит Го́спода.

От Матфе́я, Свята́го Ева́нгелия чте́ние.

Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́. (Крестное знамение без поклона.)

Рече́ Госпо́дь: проси́те, и да́стся вам; ищи́те, и обря́щете; толцы́те и отве́рзется вам. Всяк бо прося́й прие́млет, и ища́й обрета́ет, и толку́щему отверза́ется. Или́ кто есть от вас челове́к, его́же а́ще воспро́сит сын его́ хле́ба, еда́ ка́мень пода́ст ему́? Или́ а́ще ры́бы про́сит, еда́ змию́ пода́ст ему́? А́ще у́бо вы, лука́ви су́ще, уме́ете дая́ния бла́га дая́ти ча́дом ва́шим, кольми́ па́че Оте́ц ваш Небе́сный даст бла́га прося́щим у Него́!

Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́. (Поклон.)

Поется на глас 6-й:

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху.

Отче, Сло́ве и Ду́ше,/ Тро́ице Свята́я, очи́сти// мно́жество согреше́ний наро́да на́шего. (Поклон.)

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́твами Богоро́дицы и святы́х,/ Ми́лостиве, очи́сти// мно́жество согре́шений наро́да на́шего. (Поклон.)

Поми́луй мя, Бо́же,/ по вели́цей ми́лости Твое́й,/ и по мно́жеству щедро́т Твои́х,// очи́сти беззако́ние мое́. (Поклон.)

Стихи́ра, глас 6:

Не вве́ри нас челове́ческому предста́тельству,/ Влады́ко наш Го́споди,/ ско́рби бо ве́лия обдержа́т нас,/ терпе́ти уже́ не мо́жем наше́дших на нас обстоя́ний,/ по́мощи на земли́ не и́мамы,/ или́ к кому́ от челове́к прибе́гнем,/ утеше́ния не и́мамы,/ ра́зве Тебе́, и Пречи́стыя Богома́тере, и святы́х./ Те́мже, я́ко Ще́дрый, Го́споди,/ умилосе́рдися о лю́дех Твои́х,/ я́ко Долготерпели́в,// примири́ся и поми́луй нас. (Поклон.)

Таже молитва:

Спаси́, Бо́же, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, посети́ ми́лостию и щедро́тами Твои́ми зе́млю Руси́ Святы́я, утверди́ в ней ве́ру и́стинную; расшири́, умно́жи, умири́ и непоколеби́му и а́довыми враты́ во ве́ки сохрани́ Це́рковь Святу́ю; умудри́ архипа́стырей и па́стырей на́ших, пра́во пра́вити сло́во Твоея́ и́стины, разори́ и вско́ре испраздни́ вся́кое разделе́ние и ересе́й воста́ние; соблюди́ в ми́ре па́ству правосла́вную; возвы́си ревни́телей ве́ры оте́ческия, и низпосли́ на на́с и на все́х ве́рных люде́й Твои́х ми́лости Твоя́ бога́тыя, моли́твами Всепречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́ (крестное знамение без поклона) и честны́я и многоцеле́бныя ри́зы Твоея́, предста́тельствы честны́х Небе́сных Сил безпло́тных; честна́го сла́внаго проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна; свята́го сла́внаго и всехва́льнаго апо́стола Андре́я Первозва́ннаго, и про́чих святы́х сла́вных и всехва́льных апо́столов; свята́го великому́ченика и победоно́сца Гео́ргия, святы́я великому́ченицы Варва́ры; и́же во святы́х оте́ц на́ших и вселе́нских вели́ких учи́телей и святи́телей, Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго; и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́я, архиепи́скопа Мирлики́йскаго, чудотво́рца; святы́х равноапо́стольных Мефо́дия и Кири́лла, учи́телей Слове́нских;

святы́х равноапо́столов Руси́ Святы́я, благове́рнаго вели́каго кня́зя Влади́мира и благове́рныя вели́кия княги́ни О́льги; святы́х му́чеников варя́гов Иоа́нна и Фео́дора, святы́х благове́рных князе́й и страстоте́рпцев Бори́са и Гле́ба и свята́го благове́рнаго вели́каго кня́зя-и́нока Игоря Черниговскаго, страстоте́рпца;

и́же во святы́х оте́ц на́ших и всея́ Руси́ чудотво́рцев, Михаи́ла и Иларио́на, митрополи́тов Ки́евских, и святи́телей Моско́вских, митрополи́тов Ки́евских Петра́, Феогно́ста, Алекси́я, Киприа́на, Фо́тия, Ио́ны, Фили́ппа, Мака́рия, И́ова и священному́ченика Ермоге́на; святи́телей Феодо́сия Черни́говскаго, Дими́трия Ростовскаго, Филаре́та, митрополи́та Ки́евскаго, и Игна́тия Мариу́польскаго;

преподо́бнаго и благове́рнаго вели́каго кня́зя Алекса́ндра Не́вскаго; преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших Анто́ния и Феодо́сия и про́чих чудотво́рцев Ки́ево-Пече́рских; Се́ргия и Ни́кона Ра́донежских, Серафи́ма Саро́вскаго, И́ова и Амфило́хия Поча́евских, Досифе́я Кита́евского,Парфе́ния Киевопече́рского;

святы́х ца́рственных страстоте́рпцев; святи́теля Ти́хона, патриа́рха Моско́вскаго и всея́ Руси́, испове́дника, и всех новому́чеников и испове́дников Росси́йских; священному́чеников Влади́мира, митрополи́та Ки́евскаго, Константи́на, митрополи́та Ки́евскаго,

Алекса́ндра, архиепи́скопа Ха́рьковскаго, Проко́пия, архиепи́скопа Херсо́нскаго, и с ним иере́я Иоа́нна Скадо́вскаго; Анато́лия, митрополи́та Оде́сскаго, Ону́фрия, архиепи́скопа Ку́рскаго и Обоя́нского, Се́ргия, архиепи́скопа Мелито́польскаго, Мака́рия, епи́скопа Днепропетро́вскаго, Васи́лия, епи́скопа Прилу́кскаго, Иоаса́фа, епи́скопа Могиле́вскаго, Дамаски́на, епи́скопа Глу́ховскаго, Арка́дия, епи́скопа Бе́жецкаго, Порфи́рия, епи́скопа Симферо́польскаго и Кры́мскаго;

собо́ра новому́чеников и испове́дников Запоро́жских, 103-х новому́чеников Черка́сских;

всех святы́х ки́евских;

святи́теля Иларио́на, епи́скопа Крути́цкаго, и собо́ра Святого́рских святы́х;

святи́теля Инноке́нтия, архиепи́скопа Оде́сскаго и Херсо́нскаго, свята́го пра́веднаго Ио́ны, Оде́сскаго чудотво́рца, преподо́бнаго Гаврии́ла Афо́нскаго, преподобноиспове́дника Ку́кши Оде́сскаго и собо́ра святы́х Оде́сских; собо́ра святы́х Га́лицких; собо́ра святы́х Полта́вских;

 (и русских святых, в тот день празднуемых), и всех святы́х, в земли́ Ру́сской просия́вших;

святы́х сла́вных и добропобе́дных му́чеников, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших;

(и вселенских святых, в тот день празднуемых),

(и святых заступников молящихся, и всех особо почитаемых ими святых),

святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех святы́х;

мо́лим Тя, Многоми́лостиве Го́споди, услы́ши нас гре́шных, моля́щихся Тебе́, и поми́луй нас.

Го́споди, поми́луй. (12 раз.)

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь. (Поклон.)

Песнь 7

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Песнь 8

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Песнь 9

Ми́лостивый Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х,// поми́луй Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Ма́ти Бо́жия,// спаси́ Русь Святу́ю. (Дважды, с поклонами.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По 9-й песни, за Достойно:

О пресве́тлый о́блаче, Ма́ти Бо́жия,/ вражду́ющих победи́ держа́вою Твое́ю и всеси́льною десни́цею,/ и су́щим в ско́рбех предста́ни, оби́димых заступи́,/ и грехи́ разреши́ моли́твенников Твои́х,// ели́ко бо хо́щеши, мо́жеши. (Поклон.)

Святы́й Бо́же: (трижды с тремя поклонами).Сла́ва, и ны́не: Пресвята́я Тро́ице: Го́споди, поми́луй. (Трижды). Сла́ва, и ны́не: О́тче наш: (Крестное знамение без поклона).

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь. (Поклон.) 

Тропа́рь, глас 4:

Ско́ро предвари́, пре́жде да́же не порабо́тимся враго́м,/ ху́лящим Тя и претя́щим нам,/ Христе́ Бо́же наш,/ погуби́ Кресто́м Твои́м борю́щия ны́,/да уразуме́ют, ка́ко мо́жет правосла́вных ве́ра,/моли́твами Богоро́дицы,// Еди́не Человеколю́бче. (Поклон.) 

По сем глаголи сие моление:

Укрепи́, Го́споди, си́лою Твое́ю ве́рныя лю́ди Руси́ Святы́я, заблужда́ющим же просвети́ разу́мныя о́чи све́том Твои́м Боже́ственным, да уразуме́ют Твою́ и́стину: умягчи́ их ожесточе́ние, утоли́ вражды́ и нестрое́ния, на страну́ Украинскую и ми́рныя лю́ди ея́ воздвиза́емая, да вси позна́ют Тебе́, Го́спода и Спаси́теля на́шего. Не отврати́ лица́ Твоего́ от нас, Го́споди, возда́ждь нам ра́дость спасе́ния Твоего́. Помяни́ ми́лости, я́же показа́л еси́ отце́м на́шим, преложи́ гне́в Твой на милосе́рдие, и да́ждь по́мощь Твою́ наро́ду Руси́ Святы́я, в ско́рби су́щему. Возгре́й сердца́ на́ша теплото́ю благода́ти Твоея́, утверди́ во́лю на́шу в во́ли Твое́й, да я́коже дре́вле, та́ко и ны́не просла́вится всесвято́е и́мя Твое́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Го́споди, поми́луй. (40 раз. И три поклона.)

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь. (Поклон.) 

Таже глаголем:

Па́ки и па́ки, со умиле́нием серде́чным, коле́на душ и теле́с на́ших прекло́ньше, Го́споду помо́лимся.

Го́споди, поми́луй. (Трижды.)

И преклонив колена, со умилением чти молитву сию.

Зри: В воскресные и другие праздничные дни, когда коленопреклонения воспрещаются, зде глаголем: Го́споду помо́лимся. – Го́споди, поми́луй. — И чтем молитву без коленопреклонения.

Молитва

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, при́зри ми́лостивным Твои́м о́ком на скорбь и многоболе́зненный вопль чад Твои́х в земли́ Украинстей су́щих.

Изба́ви лю́ди Твоя́ от междоусо́бныя бра́ни, утоли́ кровопроли́тия, отврати́ належа́щия беды́. Лише́нныя кро́ва введи́ в до́мы, а́лчущия напита́й, пла́чущия уте́ши, разделе́нныя совокупи́.

Не оста́ви ста́до Свое́, от сро́дник свои́х во озлобле́нии су́щих, умали́тися; но ско́рое примире́ние, я́ко щедр, да́руй. Ожесточе́нных сердца́ умягчи́, и к Твоему́ позна́нию обрати́. Мир Це́ркви Твое́й и ве́рным ча́дом ея́ пода́ждь, да еди́нем се́рдцем и еди́ными усты́ просла́вим Тя́, Го́спода и Спаси́теля на́шего, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

По прочтении молитвы:

Честне́йшую Херуви́м,/ и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м,/ без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую,// су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем. (Поклон.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. (Поклон).

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. (Поклон).

Го́споди, поми́луй. (Трижды. И поклон).

Благослови́ (мысленно обращаясь к отцу своему духовному).

И отпу́ст:

Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш (крестное знамение без поклона), моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́столов, свята́го равноапо́стольнаго вели́каго кня́зя Влади́мира, и всех святы́х, в земли́ Ру́сской просия́вших, (святых дня), и́хже па́мять ны́не соверша́ем, святи́теля Ти́хона, испове́дника, и всех новому́чеников и испове́дников Ру́сских и всех святы́х, поми́луй и спаси́ нас гре́шных. (Поклон).

Го́споди, поми́луй. (Трижды.) 

По сем глаголи со умилением сия стихи:

Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся,/ утверди́, Го́споди, Це́рковь,/ ю́же стяжа́л еси́// честно́ю Твое́ю кро́вию. (Поклон.)

Под Твою́ ми́лость/ прибега́ем, Богоро́дице Де́во:/ моле́ний на́ших/ не пре́зри в ско́рбех,/ но от бед изба́ви нас,/ Еди́на Чи́стая и Благослове́нная. (Поклон.)

Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас. (Поклон.)

Вси святи́и земли́ на́шея, моли́те Бо́га о нас. (Поклон.) 

И заключительные поклоны.

Бо́же очи́сти мя гре́шнаго (гре́шную) и поми́луй мя. (Поклон.)

Созда́вый мя Го́споди, поми́луй мя. (Поклон.)

Без числа́ согреши́х, Го́споди, поми́луй и прости́ мя гре́шнаго (гре́шную). (Поклон.)

Молясь об Украине, нам уместно прибегать к заступничеству святых:

Святого апостола. Андрея Первозванного (+ ок. 67, память 30 ноября),

святых равноапостольных князя Владимира (+ 1015, память 15 июля)  и княгини Ольги (+ 969, память 11 июля),

святых мучеников варягов Иоаннаи  Феодора (+ 983, память 12 июля),

святых благоверных князей страстотерпцев Бориса (+ 1015, память 2 мая, 24 июля) и Глеба (+ 1015, память 2 мая, 24 июля, 5 сентября) и благоверного великого князя и инока Игоря Черниговского, страстотерпца (+ 1147, память 5 июня, 19 сентября);

святых благоверных князей. Ярослава Мудрого (+ 1054, память 20 февраля), Владимира Мономаха (+ 1125),

святителей Михаила, (+ 992/998, память 15 июня, 30 сентября), Илариона (2-я пол. XI в., память 21 октября), митрополитов Киевских,

святителей Московских, митрополитов Киевских Петра (+ 1326, память 24 августа, 21 декабря), Феогноста (+ 1353, память 14 марта), Алексия (+ 1378, память 12 февраля, 20 мая), Киприана (+ 1406, память 27 мая, 16 сентября), Фотия (+ 1431, память 27 мая, 2 июля), Ионы (+ 1461, память 31 марта, 27 мая, 15 июня), Макария (+ 1497, память 1 мая),

святителя Филарета (Амфитеатрова), митрополита Киевского (+ 1857, память 21 декабря), Святителя Игнатия Мариупольского (1715-1786, память 3 февраля),

святителей Исаии, епископа Ростовского (+ 1090, память 15 мая, 23 мая), Мины, епископа Полоцкого (+ 1116, память 20 июня), Феоктиста, епископа Черниговского (+ 1123, память 5 августа), Симона, епископа Суздальского (+ 1-ая пол. XII в.), Нифонта, епископа Новгородского (+ 1156, память 8 апреля), Лаврентия, епископа Туровского (+ 1194, память 29 января), Дионисия, архиепископа Суздальского (+ 1385, память 26 июня, 15 октября), Феодосия,, архиепископа Черниговского (+ 1696, память 5 февраля, 9 сентября) Димитрия, митрополита Ростовского (+ 1709, память 21 сентября, 28 октября) Иоанна, митрополита Тобольского (+ 1715, память 10 июня). Иннокентия, (+ 1731, память 9 февраля, 26 ноября), и Софрония (+ 1771, память 30 марта, 30 июня), епископов Иркутских, Иоасафа , епископа Белгородского (+ 1754, память 4 сентября, 10 декабря); священномученика Арсения (Мацеевича), митрополита Ростовского (+ 1772, память 28 февраля), Феофана, затворника Вышенского (+ 1894, память 10 января), Иоанна Шанхайского,

преподобных отцев Печерских Антония, (+ 1073, память 10 июля, 2 сентября), Феодосия (+ 1074, память 3 мая, 14 августа, 3 сентября), Моисея Угрина (+ ок. 1043/после 1051, память 26 июля), Нестора Летописца (+ 1113-1116, память 27 октября), князя и инока Николы Святоши, Черниговского, Печерского (+ 1143, память 14 октября)  и всех отцев Киево-Печерских;

преподобных Иова (1551–1659, память 28 августа/10 сентября, 28 октября/10 ноября и 6/19 мая) и Амфило́хия (1897–1971, память 29 апреля/12 мая), чудотворцев Почаевских,

схимонаха Досифея Китаевского, схим. (+ 1777, память 25 сентября/8 октября), преподобного Серафима Саровского, преподобной Александры Дивеевской (+ 1789, память 13/26 июня), преподобного иеросхимонаха Парфения Киевопечерского (1790–1855, память 17/30 марта)

святых новомучеников и исповедников:

священномученика Владимира, митрополита Киевского (1848–1918, память 25 января/7февраля),

Константина, митрополита Киевского (Дьякова, 1871–1937),

Александра, архиепископа Харьковского (Петровского, 1851–1940, память 19 мая/ 1 июня),

Прокопия, архиепископа Херсонского (Титова, 1877–1937), и с ним иерея Иоанна Скадовского (+ 1937, 10/23 ноября),

Анатолия, митрополита Одесского (Грисюка, 1880–1938, память 10/23 января),

Онуфрия, архиепископа Курского и Обоянского (Гагалюка, 1885–1938, память 19 мая/ 1 июня),

Макария, епископа Днепропетровского (Кармазина, 1875–1937, память 20 ноября/3 декабря),

Василия, епископа Прилукского (Зеленцова, 1870–1930, память 22 марта/ 4 апреля),

Иоасафа, епископа Могилевского (Жевахова, 1874–1937, память 22 ноября/5 декабря),

Дамаскина, епископа Глуховского (Цедрика, 1877–1937, память 2/15 сентября),

Аркадия, епископа Бежецкого (Остальского, 1889–1937, память 16/29 декабря),

Порфирия, епископа Симферопольского и Крымского (Гулевича, 1864-1937, память 19 ноября/ 2 декабря),

Сергия, архиепископа Мелитопольского (Зверева, 1872–1937, память 1/14 ноября),

святителей исповедников Луки, архиепископа Симферопольского и Крымского, и Афанасия, епископа Ковровского,

собора новомучеников и исповедников Запорожских (память 13/26 июня),

103-х новомучеников Черкасских (память 13/26 мая),

и всех святых киевских (15/28 июля, в день памяти св. равноап. вел. кн. Владимира),

святителя Илариона, епископа Крутицкого (Григоровича, 1696–1759), и собора Святогорских святых (память 11/24 сентября);

святителя Иннокентия, архиепископа Одесского и Херсонского (Борисова, 1800–1857, память 25 мая/6 июня), святого праведного Ионы, Одесского чудотворца (Атаманского, 1855–1924, память 17/30 мая), преподобного Гавриила Афонского (1849–1901, память 9/22 июля), преподобноисповедника Кукши Одесского (+ 1964, память 16/29 сентября и 11/24 декабря) и собора святых Одесских (3-я неделя по Пятидесятнице),

собора святых Галицких (3-я неделя по Пятидесятнице),

и собора святых Полтавских (29 сентября/ 12 октября).

Поскольку вы здесь…

… у нас есть небольшая просьба. Все больше людей читают портал "Православие и мир", но средств для работы редакции очень мало. В отличие от многих СМИ, мы не делаем платную подписку. Мы убеждены в том, что проповедовать Христа за деньги нельзя.

Но. Правмир — это ежедневные статьи, собственная новостная служба, это еженедельная стенгазета для храмов, это лекторий, собственные фото и видео, это редакторы, корректоры, хостинг и серверы, это ЧЕТЫРЕ издания Pravmir.ru, Neinvalid.ru, Matrony.ru, Pravmir.com. Так что вы можете понять, почему мы просим вашей помощи.

Например, 50 рублей в месяц – это много или мало? Чашка кофе? Для семейного бюджета – немного. Для Правмира – много.

Если каждый, кто читает Правмир, подпишется на 50 руб. в месяц, то сделает огромный вклад в возможность нести слово о Христе, о православии, о смысле и жизни, о семье и обществе.

Похожие статьи
Священномученик Михаил Шафанов и мученица София: Вместе и в радости, и в горе, и в вечности

Прожив по-настоящему счастливую, благочестивую жизнь, супруги в один день и час стали святыми мучениками

Священноисповедник Роман Медведь: «Для меня ничто и заключение, и узы, я счастлив!»

«Невзирая на всякого рода тягости, будем мужественны и благодушны. Господь со всеми нами!..»

Священномученик Виктор Киранов: Путь ко спасению проходит нормально

Перед Богом же виноват за многие и многие грехи, за что и несу это ужасное наказание…

Дорогие друзья!

Сегодня мы работаем благодаря вашей помощи – благодаря тем средствам, которые жертвуют наши дорогие читатели.

Помогите нам работать дальше!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: